اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفر ظریف به مسکو و باکو به تعویق افتاد

سخنگوی وزارت امور خارجه از تعویق سفر این هفته ظریف به مسکو و باکو به خاطر شرکت در برنامه فوق‌العاده هیأت دولت برای برگزاری جلسات صبح و عصر بودجه در هفته جاری خبر داد.

سفر ظریف به مسکو و باکو به تعویق افتاد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز (شنبه) از تعویق سفر این هفته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

وی علت تعویق برنامه سفر هفته جاری ظریف به مسکو و باکو را برنامه فوق‌العاده هیأت دولت برای برگزاری جلسات صبح و عصر بودجه طی هفته جاری و ضرورت حضور کلیه وزرا و اعضای کابینه در این نشست‌ها و جلسات ذکر کرد.

براساس اعلام قبلی سخنگوی وزارت امور خارجه، قرار بود وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه و سه شنبه هفته جاری سفری به روسیه و جمهوری آذربایجان داشته باشد و در  این سفرها درباره قره باغ، تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه به رایزنی بپردازد.(اینجا بخوانید)

خطیب زاده همچنین در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس (+) گفته بود که سفر به ارمنستان نیز در دستورکار ظریف قرار دارد ولی با توجه به تغییرات در سطح وزیر امور خارجه این کشور و در جریان بودن استقرار همتای ارمنی ظریف که به تازگی معرفی شده است، تاکنون سفر به ارمنستان تنظیم نشده است. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز (پنجشنبه) ۲۹ آبان ماه گفته بود که ظریف و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه ایران و روسیه در تاریخ ۲۳ نوامبر (دوشنبه سوم آذرماه) در مسکو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری‌های اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ طرحی را برای حل این مناقشه ارائه داد که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اوایل آبان ماه در سفری به چهار کشور منطقه (جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه) این طرح را به مقامات این کشورها ارائه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول