اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

هیچ بن بستی برای تفکر بسیجی وجود ندارد

معاون سازمان بسیج دانشجویی به مناسبت فرارسیدن روز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه عنوان کرد: وظیفه قشر دانشجو و طلبه و فرهیخته است که با بصیرت دهی و آگاهی بخشی جریان تحریف را شکست دهد تا با شکست جریان تحریف، جریان تحریم هم با شکست حتمی مواجه گردد.

هیچ بن بستی برای تفکر بسیجی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسلم شبانی معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور طی یادداشتی به مناسبت فرارسیدن دوم آذر روز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نوشت: وظیفه قشر دانشجو و طلبه و فرهیخته است که در نبرد اراده‌ها با بصیرت دهی و آگاهی بخشی جریان تحریف را شکست دهد تا با شکست جریان تحریف، جریان تحریم هم با  شکست حتمی مواجه گردد چرا که چشم و امید جریان تحریم به نفوذی ها و همان جریان تحریف است که ان شاءالله با شکست آن تحریم هم شکسته خواهد شد.

متن این یاداشت در ادامه آمده است:

امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است. 

امام خمینی ( ره )

چه زیباست کلمه « بسیج » که  معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی ( ره) تشکیل آن را  از برکات و الطاف خفیه الهی دانستند که بر ملت عزیز ایران ارزانی شده است.

امام ( ره ) با صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به این مهم تاکید داشتند که بسیج صرفا ناظر به حوزه ی نظامی وسخت نیست که در میدان نبرد نظامی نقش آفرینی کند، بلکه بسیج پویا و زنده است و به جامعه حیات و نشاط می بخشد و در همه میادین و عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... بنا بر اقتضای زمان نقش آفرینی می کند. طبیعی ست که  اگر این تفکر در جامعه طنین انداز شود و اشاعه پیدا کند، کشور در مقابل حوادث و ناملایمات بیمه خواهد شد. از آنجابی که این تفکر خودش را پایبند به آرمان های بلند اسلام و انقلاب، ایستادگی در برابر دشمنان، روحیه ی شهادت طلبی و پیروی از ولی فقیه زمان می داند آن را بسان دژی مستحکم در مقابل سیلاب های خانه برانداز و مخرب دشمنان  دین و این مرز وبوم چون تفرقه، فتنه و دسیسه ها میتوان تصور کرد.

 امروز دانشجویان بسیجی و طلاب باروحیه انقلابی از انقلاب اسلامی که در نزاع تاریخی جبهه حق و باطل، ظهور نور هدایت و افول ضلالت تفکر، فرهنگ و تمدن غرب را نویدبخش بوده است آموخته اند که باید فداکارانه در عرصه های نیاز بکوشند که نمونه فاخری از این ایثارگری را در همه گیری این ویروس منحوس، کادر درمان بیمارستان ها و جهادگران بسیجی به تصویر کشیده اند.

انقلاب اسلامی از همان اوان پیروزی توانست با بهره گیری از همین روحیه تمام معادلات و دسیسه های فکری و اندیشه های منحرف جریان سلطه را به نفع جریان انقلابی تغییر دهد تاجایی که امروز این  تفکر و الگوی ارائه شده از سوی امام راحل (ره) نجات بخش امت اسلامی شده است و کشور‌های منطقه و بعضا فرامنطقه با الگوگیری از این مشی جمهوری اسلامی ایران  برای استقلال و عزت خود در مقابل استکبار قد علم می‌کنند. نسل آینده ساز کشور با نگاه به سبقه این شجره  طیبه  می دانند، هیچ بن بستی برای این تفکر وجود ندارد و تنها راه رهایی از مشکلات توسل به این گفتمان است.

اینک در سالروز تشکیل این نهاد مقدس خالی از لطف نیست که به مسئولین محترم یاد آور شویم که 
 نگاه و امید داشتن به بیرون از مرزها را فراموش کنند و حداکثر توجه خود را به بهره گیری از نخبگان داخلی اعم از دانشجویان، طلاب و اساتید انقلابی جهت تحول ساختارهای اقتصادی و نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت تحول بنیادین علوم و بومی سازی آن، و همچنین در راستای تولید نرم افزارهای حکمرانی جامعه وکادر سازی در حوزه های نیاز انقلاب اسلامی مبادرت ورزند و همواره واقع‌گرایانه و عقلانى و با رویکرد جهادی نسبت به حل نظام مسائل کشور از جمله مشکلات معیشتى مردم اقدام عملى و جدى کنند.

دراین بین بهره مندی از بزرگترین شبکه نخبگانی فعال در بسیج دانشجویی به عنوان پیشران مبارزه با جریان سلطه جهانی راهکار عملی ست. که این مهم در بخشی از پیام امام(ره) اشاره دارد که « حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب های اصیل اسلام ناب را در اختیار همه قرار دهند».

پر واضح است امام وظایف ویژه و مهمی برای بسیج دانشجویی و طلاب تعریف می کنند و آن گسترش و تعمیق آگاهی ها و بصیرت دادن به آحاد مردم در مورد مبانی اسلام ناب‌ محمدی است که در مقابل اسلام آمریکایی قرار می گیرد. یا در بخش دیگر پیام اشاره نیز فرمودند « فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا و شوروی در این دو مرکز حساس نفوذ کنند و از ضروری ترین وظایف بسیج دانشجو و طلبه پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی است» پر واضح و مبرهن است که امام بعد از مطرح کردن چهارچوب های اسلام ناب فورا موضوع نفوذ در مراکز حساس، تصمیم ساز و راهبردی نظام و انقلاب را مطرح می کنند و برای نمونه اصول استقلال کشور و اتکا به درون که همان اصل نه شرقی و نه غربی است را مطرح می کنند.

نکته کلیدی این طرح دغدغه  این است که اگر چهارچوب های اسلام ناب حفظ نشد و دچار تحریف شد استقلال کشور از بین خواهد رفت و آنجاست که افراد نفوذی، از نظام و انقلاب چیزی باقی نخواهند گذاشت. حال این پرسش مطرح می گردد که ایادی آمریکا چه کسانی هستند؟ همان افرادی هستند که جریان غربگرایی و تفکر لیبرالیسم در داخل کشور را دنبال می کنند و همان کسانی که با تغییر واژه مستکبر به ابر قدرت سعی در پوشاندن جنایت های این مستکبر جهانی دارند.

از همین روی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند که شکست جریان تحریم از شکست جریان تحریف می گذرد زیرا که جریان تحریف در پی آن است که تمامی گزاره های مهم انقلاب اسلامی، اعم از اصول انقلاب اسلامی و آرمان های آن را یا ناکارآمد و یا اشتباه جلوه دهد و در مسئولین و مردم خطای محاسباتی ایجاد کند که نمونه آن همین موضوع است که برای حل و علاج مشکلات کشور بجای چشم داشتن به درون و اتکا به ظرفیت های داخلی کشور، ‌چشم داشتن به خارج کشور را القا می کنند.

جریان تحریف دنبال آن است که آرمان هایی مانند ظلم ستیزی و استکبار‌ستیزی  را با سازش و مصالحه عوض کنند، این جریان و فکری که تزریق می کند دنبال آن است که اتکا به درون را به اتکا به بیرون تغییر دهد، دنبال آن است که یاری مظلومان عالم را به بی تفاوتی اجتماعی وسیاسی تغییر دهد.

اینها جریان تحریف هستند که می خواهند با استفاده از خط نفوذ در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز ، و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند و زمینه استحاله آن را فراهم کنند و در نهایت فقط یک پوسته توخالی از آن بجا بگذارند.

این وظیفه قشر دانشجو و طلبه و فرهیخته است که در نبرد اراده ها با بصیرت دهی و آگاهی بخشی جریان تحریف را شکست دهد تا با شکست جریان تحریف، جریان تحریم هم با  شکست حتمی مواجه گردد چرا که چشم و امید جریان تحریم به نفوذی ها و همان جریان تحریف است که ان شاءالله با شکست آن تحریم هم شکسته خواهد شد. آن روزی که شاهد به وقوع پیوستن سخن رهبری در مورد غرق شدن کشتی استعماری تایتانیک آمریکا باشیم دیر نیست.

الیس الصبح بقریب...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول