اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

دانشجومعلم‌ها، طب‌ سنتی و اینترنت ملی؛ مروری بر داغ‌ترین مطالبات هفته گذشته «فارس من»

داغ‌ترین مطالبات هفته گذشته «فارس من» در حوزه‌های‌ فرهنگی، سلامت، فضای مجازی و خودرو منتشر شد که آنها را در یک نگاه مرور می‌کنیم.

دانشجومعلم‌ها، طب‌ سنتی و اینترنت ملی؛ مروری بر داغ‌ترین مطالبات هفته گذشته «فارس من»

به گزارش خبرگزاری فارس، این گزارش مرور داغ‌ترین مطالبات هفته گذشته مردم در «فارس من» است. مطالباتی که مرور تک‌تک آنها نمودار روشنی از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه است. از میان مطالبه‌های ثبت شده در این سامانه ۴ مطالبه پرامضاء‌ به موضوعات «کسر از حقوق دانشجومعلمان» با ۱۰ هزار امضاء، «به کارگیری داروهای گیاهی» با ۶ هزار حامی، «گرانی خودرو» نزدیک به ۱۵۰۰ مخاطب و «راه‌اندازی اینترنت ملی» با ۶۰۰ امضاء اختصاص دارد. 

 

۱| داغ‌ترین مطالبه؛ انتقاد به کسر ۷۰۰ هزار تومان از حقوق دانشجومعلمان

موضوع کسر از حقوق دانشجومعلمان، موضوعی است که چند سالی در بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مورد انتقاد است. این فرهنگیان از پرداخت نکردن کامل حقوق‌شان به بهانه‌های مختلف، ارائه کمترین امکانات آموزشی و رفاهی گله‌مندند. در همین راستا هزاران دانشجومعلم با ایجاد پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان «چرا از حقوق دانشجومعلمان کسر می‌شود؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

آنها در این پویش می‌گویند:  ۹ سال از تأسیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد هنوز هم که هنوز است بزرگ‌ترین مشکل و اعتراض دانشجویان یعنی کسر از حقوق آن‌ها ادامه دارد، در این ۹ سال نامه‌ها، دیدارها و پیگیری زیادی از طرف دانشجویان این دانشگاه برای رفع کسر از حقوق با مسؤولین آموزش و پرورش و مجلس انجام شده است اما تا به امروز هیچ یک از نهادهای‌ فوق حتی یک قدم برای رفع و حل این مشکل برنداشته‌اند.

همچنین دانشجومعلمان ضمن انتقاد از عدم شفافیت مالی در خصوص کسر از حقوق نوشته‌اند: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری، کسر از حقوق ماهانه ۷۰۰ هزار تومان از ۶۲ هزار دانشجومعلم بدون ارائه هیچ گونه خدمات، چه معنایی دارد؟ این درآمدها کجا صرف می‌شود؟ از این رو درخواست ما این است که یکبار برای همیشه متولیان امر، تصمیمی واحد برای برداشتن این بی‌عدالتی ۹ ساله بر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اتخاذ کنند. 

 

پیگیری این پویش با توجه به داغ بودن سوژه در اولویت کار خبرنگاران تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس قرار دارد و  امیدواریم با شفاف‌سازی کسر از حقوق دانشجومعلمان از سوی مسؤولین آموزشی خبرهای نویدبخشی به این قشر فرهنگی داده شود.

 

۲| هزاران درخواست از وزیر بهداشت برای صدور مجوز استفاده از داروهای گیاهی 

حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد. در این مدت بسیاری از هموطنان‌مان با اوج گرفتن کرونا، جان خود را از دست داده‌ و تعداد زیادی هم مبتلا شده‌اند. این مسأله تا حدی بغرنج است که بسیاری از طرفداران طب سنتی، داروهای گیاهی را به عنوان درمان و پیشگیری از کرونا عنوان می‌کنند. بعضاً شاهدیم که بسیاری از مردم نیز به مصرف این داروها روی خوش نشان داده‌اند. 

لذا سوژه‌ای در تاریخ دوم آذر با عنوان «به کارگیری طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان کرونا» در سامانه «فارس من» به ثبت رسید که با امضای نزدیک به ۵ هزار مخاطب حمایت شد. مخاطبان نوشته‌‌اند: روش‌های ناکارآمد طب نوین در مواجهه با کرونا برای همه مسجل شده و وزارت بهداشت نیز به آن اقرار نموده اما متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های طب سنتی در کشور ما استفاده نشده است. البته درباره این موضوع خبرنگاران فارس خبرهای زیادی را منتشر کرده‌اند اما همچنان در تلاش برای بررسی‌های بیشتر و رفع نگرانی‌ شهروندان در سطح جامعه هستند.

 

۳| مطالبه پرامضای تسریع در ظهور اینترنت ملی

هر جبهه‌ای که نیاز به سرباز، اسلحه و مهمات دارد نیاز به سنگر هم دارد و در جبهه جنگ نرم اگر از این سنگر غافل شویم، بازنده میدان خواهیم شد. متأسفانه چند سالی است جنگ نرم در شبکه‌های اجتماعی، جستجوگرها و نرم‌افزارها خودنمایی می‌کند. دشمن با تسلط بر فضاهای مجازی خارجی کاربران را احاطه کرده و سنگری برای دفاع از آن تعریف نشده است. بنابراین سنگری که در این جبهه محتاج آن هستیم سیستم عامل ملی و شبکه ملی اطلاعات است تا با راه‌اندازی این شبکه طبقه‌بندی اینترنت شکل گرفته و کاربران هویت‌دار شوند.

رهاشدگی فضای مجازی از دیگر سوژه پرامضای هفتگی «فارس من» است در این مطالبه مخاطبان با راه‌اندازی کمپینی در ۲۶ آبان «خواستار تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات» شدند. در این کمپین آمده است: باید بکوشیم در اینترنت مستقل باشیم. باید پهنای باند مورد نیاز مردم ایران را خودمان تولید کنیم تا پرسرعت، درآمدزا و فرصت‌ساز در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد، اکنون ما پهنای باند از دشمنان قسم‌خورده ایران و اسلام می‌خریم که کمک به آمریکا می‌شود.

 

بنابراین با توجه به خواسته مخاطبان‌مان، خبرنگاران فارس به جد علت موانع بر سر راه ساماندهی شبکه‌های ملی اطلاعات و اینکه اصلاً هدف از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، محدودیت نیست بلکه مدیریت صحیح فضای مجازی و کاهش ترافیک اینترنتی است را پیگیری خواهند کرد.

 

۴| رؤیای ماشین‌دار شدن مطالبه هزاران خریدار خودرو  

خبر گران شدن خودرو و روند قیمت‌گذاری این محصول از سوی خودروسازان و ارسال دعوت‌نامه‌های تکمیل وجه حواله‌داران مهر ماه به قیمت افزایش یافته آبان که برخلاف قرارداد تنظیمی بوده، هر سه ماه یکبار شوکی را به خریداران وارد می‌کند. این اقدام شرکت‌های خودروساز، بازخوردهای مختلفی را در پی داشت به گونه‌ای که تعداد زیادی از حواله‌داران با اعتراض به افزایش نامتعارف قیمت خودروهای داخلی، کمپینی را در «فارس من» با عنوان «قیمت خودروها با نرخ مصوب سه ماهه دوم اصلاح شود» به راه انداختند.

آنها در این کمپین نوشته‌اند: مشکل افزایش قیمت ۳ ماهه خودروهای پیش فروش شده باید به طور کامل کنسل شود. چرا متولیان امر ساکت نشسته‌اند؟ چرا شورای رقابت در این اوضاع از اول سال تاکنون ۳ مرتبه افزایش قیمت خودرو دارد؟ حواله‌داران با هزار امید سال گذشته در طرح‌های خودروسازان شرکت کرده‌اند اما اکنون که با افزایش نامتعارف قیمت خودرو مواجه می‌شوند، دیگر توان پرداخت مابقی پول را ندارند. آیا این انصاف است؟

 

اگر حواله‌داران سال گذشته در طرح پیش‌فروش خودرو شرکت نمی‌کردند با قیمت‌های بسیار پایین از قیمت فعلی کارخانه می‌توانستند خودروی مورد نیازشان را بخرند و در این یک سال هم بدون خودرو نبودند. در همین راستا مطالبه خریداران خودرو بارها در سامانه «فارس من» با عناوین مختلفی به ثبت رسیده و در اختیار همکاران گروه اقتصادی خبرگزاری فارس برای پیگیری بیشتر قرار گرفته است. امیدواریم با بررسی جوانب امر مشکلات مخاطبان تا حدودی برطرف شود.

 

لازم به ذکر است؛ «فارس من» طبق تعهدش نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم در سطح جامعه، همواره شبانه‌روز در تلاش است تا بتواند اعتماد مخاطبانش را جلب کند و به عنوان رسانه‌ای مطالبه‌گر، دغدغه‌ها و خواسته‌هایشان را تا حد امکان مرتفع سازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول