اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افتتاح اولین پایگاه بسیج سلامت در شهرکرد/ هر پایگاه بسیج یک پایگاه سلامت می‌شود

اولین پایگاه بسیج سلامت در قالب قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شهرکرد با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) افتتاح شد.

افتتاح اولین پایگاه بسیج سلامت در شهرکرد/ هر پایگاه بسیج یک پایگاه سلامت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز اولین پایگاه بسیج سلامت در قالب قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شهرکرد با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، رئیس مرکز بهداشت استان، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

هر پایگاه بسیج را به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌کنیم

علی‌محمد اکبری در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی در دفاع مقدس گفت: بسیجیان از دوران دفاع مقدس تا به امروز با تمام نیرو و امکانات در صحنه حضور داشتند و حماسه آفریند لذا در این شرایط سخت نیز به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و به کمک قرارگاه حاج قاسم سلیمانی آمدند تا هر چه زودتر بتوانیم بر این ویروس چیره شویم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به اینکه رسالت بسیج حفظ دستاوردهای انقلاب در هر شرایطی است، افزود: برای به اجرا در آوردن طرح حاج قاسم سلیمانی بالغ بر صدها ساعت جلسه توسط بسیج جامعه پزشکی گرفته شده تا بتوان هر خانه، هر محله و هر پایگاه بسیج را به یک پایگاه سلامت تبدیل کرد.

به جای مراجعه مردم به مراکز درمانی، کادر درمانی بسیج به خانه افراد اعزام می‌شود

اکبری با قدردانی از جامعه پزشکی اظهار داشت: با تفاهم‌نامه‌ سپاه و علوم پزشکی استان امروز اولین پایگاه بسیج را به فرماندهی برادر بسیجی حمیدرضا توسلی فعال کردیم تا به جای مراجعه افراد به مراکز درمانی پزشک و پرستار و نیروهای خدماتی به منزل افراد مراجعه کنند‌.

وی افزود: محله‌ها بلوک‌بندی شده‌اند و حوزه‌های استحفاظی پایگاه‌های بسیج برای خدمت رسانی مشخص شده تا با کمک معتمدین محلات و مردم این طرح پیروز شود و شاهد کاهش آمار در استان باشیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: رمز شروع این عملیات مزین به نام امام حسن عسکری(ع) است و در تلاش هستیم این طرح تا آخر هفته در تمام شهرها و روستاهای استان فعال شود.

رئیس مرکز بهداشت: با کمک بسیج فوتی‌های کرونا را به حداقل می رسانیم

راشد جزایری از پیشبرد هفت راهکار اساسی برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها در تلاش هستیم میزان افراد بیمار و فوت شده را به حداقل برسانیم و با توجه به جلسه‌ اجرایی سپاه شهر به ۱۱ منطقه تقسیم شده که هر روز شاهد افتتاح یک یا دو پایگاه باشیم.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این برنامه اساس کار محله محور و خانواده محور است و هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌شود و افراد در دو شیفت کاری و در قالب پنج کمیته یاری‌گر مردم برای مبارزه با ویروس کرونا هستند.

جزایری تیم‌های مذکور را سه دسته دانست و ادامه داد: تیم‌های حمایتی با محوریت سپاه و بسیج، تیم‌های مراقبتی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی و تیم‌های نظارتی با محوریت هلال احمر برای قطع چرخه‌ این ویروس وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول