اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از ۶۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جهادگران بسیجی از سال ۹۸ تاکنون ۶۴۰ طرح محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسانده‌اند.

بهره‌برداری از ۶۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست اعضای کارگروه سازندگی استان مرکزی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کل کشور در اراک آغاز شد.

در این نشست سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری و مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی مربوطه، همچنین  فرمانداران کل شهرستان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس حضور دارند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه ۱۴ هزار جهادگر در ۵۵ گروه جهادی در استان به مقابله با شیوع کرونا رفته‌اند: گفت: ۱۵۰ گروه جهادی با جمعیت ۲۱ هزار نفری در استان با هدف محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: جهادگران بسیجی از سال ۹۸ تاکنون ۶۴۰ طرح محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسانده‌اند.

وی افزود: مرمت مدارس، تکمیل مساجد، ساخت مسکن محرومان، ساخت خانه‌های عالم، ساخت استخرهای ذخیره آب از مهم‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان مرکزی در یک سال گذشته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تشکیل ۵۶۵ صندوق قرض‌الحسنه محله‌ای با عضویت ۲۵ هزار نفر و با نقدینگی بیش از ۳۰ میلیارد تومان را از فعالیت‌های مهم بسیج در سال جاری عنوان کرد

کریمی گفت: بهره‌برداری از  ۱۸۱ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی شامل طرح آب شرب ۵ مورد، کانال انتقال آب ۲۴ مورد، استخر ذخیره آب و بندهای خاکی ۲۰ مورد، لایروبی قنوات ۱۴ مورد، خدمات روستایی مانند راه روستایی و بازسازی پل‌ها ۶ مورد، بازسازی مراکز مذهبی ۱۰ مورد و... در هفته بسیج عملیاتی می‌شود.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته تحریم‌های زیادی علیه ایران اعمال کردند اما مردم کشور با فداکاری و تحمل سختی‌های با روحیه بسیجی این مشکلات را تحمل کردند: نیروهای مردمی بسیج از روز اول مأموریت‌های زیادی انجام داده و در هر زمینه‌ای موفق بودند و همواره پای این انقلاب ایستاده‌اند.

سید علی آقازاده اظهار کرد: بسیج هم در زمان جنگ تحمیلی فعالیت‌های مثمر ثمری داشته و هم با شیوع کرونا فعالیت‌های زیادی انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: بسیج سازندگی در راستای رفع محرومیت‌زدایی نیز همواره فعال بوده و فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به روحیه و انگیزه جهادی این سازمان باید توجه بیشتری به این نهاد در واگذاری طرح‌های عمرانی داشته باشند.

 استاندار مرکزی ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیج، تنها راه نجات کشور را داشتن روحیه جهادی دانست.

آقازاده بیان کرد: با توجه به درخشش بسیجیان گروه‌های جهادی، بایستی روحیه جهادی سرلوحه اقدامات کلیه مدیران استان قرار گیرد تا اقدامات و مأموریت‌های خدمت‌رسانی به مردم سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول