اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پلمب 63 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با هدف اجرای دستورالعمل ستاد مدیریت بحران و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بالغ بر 11 هزار بازرسی در سطح استان انجام که منجر به اعلام اخطار و تذکر به بیش از 1000 واحد صنفی و پلمپ 63 واحد صنفی شده است.

پلمب 63 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

داود شهرکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با هدف اجرای دستورالعمل ستاد مدیرت بحران و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از 20 لغایت 30 آبانماه بالغ بر 11 هزار بازرسی در سطح استان انجام شده که منجر به اعلام اخطار و تذکر به بیش از 1000 واحد صنفی و پلمپ 63 واحد صنفی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعملهای ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ، واحدهای صنفی که در شهرستانهای  منطقه قرمز شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند  لازم است در جهت حفظ سلامت خود ، خانواده محترمشان و مردم  از بازگشایی واحدهای صنفی که در گروه یک قرار ندارد (شامل گروه های 2 و 3 و 4 ) جدا خودداری نمایید.

شهرکی در ادامه به مشاغل گروه یک (مشاغل ضروری) که در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند اشاره کرد و گفت: این گروه شامل کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته؛ ، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت ،حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافرِ برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی؛ حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری ، ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی ،  فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار؛  تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛  مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فرآورده‌های نانوایی) مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی؛  داروخانه‌ها، است.

وی افزود:  همچنین مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر؛. خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛ شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین‌کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)؛. رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه؛. مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها؛ تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛  فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی؛  فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات؛. کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن). چاپخانه‌ها؛ خشکشویی‌ها و  آرامستان‌ها، نیز دایر است.

 انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول