اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

صوفی: حمایت اصلاحات از ظریف یا لاریجانی قطعاً منتفی است

یک فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از آقایان ظریف یا لاریجانی قطعاً منتفی است گفت: به نظر من، تجربه حمایت از آقای روحانی تأثیر خود را روی اصلاح‌طلبان گذاشته است.

صوفی: حمایت اصلاحات از ظریف یا لاریجانی قطعاً منتفی است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محسن هاشمی به‌‌‌عنوان رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، روز گذشته نتیجه برونداد همفکری سران حزب کارگزاران برای حمایت از یک چهره مشخص در انتخابات‌۱۴۰۰ را در قالب لیستی عجیب منتشر کرد که در یک سر آن، محمدرضا عارف خصم راست‌های مدرن و در سر دیگر، آذری‌جهرمی، وزیر جوان حضور داشت. لیستی که خود گواه آشکاری از سردرگمی و بی برنامگی تام و تمام اصلاح‌طلبان است. روزنامه صبح‌نو در گفت‌وگو با علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب به لیست کارگزاران و سیاست کلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

 انتخاب بایدن و امیدواری مردم به بهبودی اوضاع!

- تأثیر انتخاب بایدن روی سیاست داخلی ایران از جمله روی اصلاح‌طلبان نه مستقیم که غیرمستقیم است.

- این انتخاب روی مردم و اوضاع اقتصادی جامعه اثر می‌گذارد و خود به خود روند معادلات و مناسبات بین‌المللی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

- وقتی مردم به تغییر روند موجود -که فرقی نمی‌کند عامل تغییر، داخلی باشد یا خارجی- و بهبودی اوضاع امیدوار شوند، اصلاح‌‌طلبان آن وقت دنبال عواملی می‌گردند که بتوانند این اوضاع را کاملاً مدیریت کنند و کشور را از این بحران خارج کنند.

آمدن بایدن یعنی امکان مذاکره با آمریکا و بهبود زندگی مردم

- ادامه حضور ترامپ، ادامه فشار حداکثری و عدم امکان مذاکره با آمریکا بود اما آمدن بایدن یعنی برگشت آمریکا به برجام و امکان مذاکره با آمریکا و امکان رفع تحریم‌ها و در نتیجه بهبود زندگی مردم.

- مذاکره با آمریکا و حل معضلات موجود و رفع تحریم‌ها، برای مردم بسیار امیدبخش است و هر جریانی که به مذاکره اعتقاد داشته باشد و مهارت لازم را در مذاکره داشته باشد، طبعاً می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

- اصلاح‌طلبان در این زمینه دست بالا را دارند و موقعیت آن‌ها نسبت به گذشته طبعاً بهتر می‌شود.

ناکامی برجام به‌خاطر حضور ترامپ بود

- ناکامی برجام به‌خاطر حضور ترامپ بود. وقتی ترامپ برداشته شود، این امید ایجاد خواهد شد که بایدن به برجام بازگردد و اصلاً شعارش هم همین بود.

- برجام توافق‌‌نامه‌ای بود که توانست خیلی از مشکلات از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل را از پیش پای ما بردارد.

- راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات‌۹۸ که در شورای عالی سیاستگذاری تنظیم شد، راهبردی اساسی است یعنی به تجربه دریافته‌اند که اعتمادکردن به چهره غیر اصلاح‌طلب، جواب نمی‌دهد و باعث می‌شود که اصلاح‌‌طلبان در مقابل مردم نتوانند پاسخگوی عملکرد آن عنصر غیراصلاح‌طلب باشند.

- آقای روحانی عمدتاً سعی کرد به تمام تعهداتی که داده بود –به‌دلیل حضور مشاورین ضداصلاح‌‌طلب در کنارش- پشت کند و سیاست‌های نه تنها غیراصلاح‌طلبی بلکه ضد‌اصلاح‌طلبی یعنی نوعی عناد با جامعه رأی و با اصلاح‌طلبان در پیش گرفت.

حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف یا لاریجانی قطعاً منتفی است

- حمایت اصلاح‌طلبان از آقایان ظریف یا لاریجانی قطعاً منتفی است. به نظر من، تجربه حمایت از آقای روحانی تأثیر خود را روی اصلاح‌طلبان گذاشته است.

- محکم‌ترین تأثیر این است که اصلاح‌طلبان اولاً دیگر بنا ندارند بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و ثانیاً بنا ندارند از کاندیدای غیراصلاح‌طلب حمایت کنند.

حمایت از ظریف یا لاریجانی مربوط به کارگزاران است

- در بین اصلاح‌طلبان، مثلاً می‌بینیم که از حزب کارگزاران نظرات دیگری منتشر می‌شود. آخرین نظری که از کارگزاران منتشرشده، مربوط به آقای محسن هاشمی است که لیستی از نامزدهای احتمالی این حزب برای‌۱۴۰۰ را منتشر کرده که در آن لیست، تمامی چهره‌ها اعم از اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب حضور دارند.

- اینگونه صحبت‌ها (اشاره به امکان حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف یا لاریجانی) مربوط به یک حزب یا مجموعه است نه کل اصلاح‌طلبان است.

- این سیاست کارگزاران با راهبردی که اصلاح‌طلبان در پیش گرفتند (اشاره به راهبرد شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات سال‌۹۸) انطباق ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول