اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فروش بیش از 12700 جلد کتاب در طرح پاییزه کتاب کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: با اجرایی شدن طرح پاییزه کتاب در استان کردستان 12 هزار و 722 جلد کتاب در این استان به فروش رفت.

فروش بیش از 12700 جلد کتاب در طرح پاییزه کتاب کردستان

عبیدالله رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با اجرای طرح پاییزه کتاب و مشارکت 47 کتابفروشی در این طرح ۱۲ هزار و ۷۲۲ جلد کتاب به مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

وی با اشاره به اینکه طرح پاییز کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با سراسر کشور به اجرا درآمد، اظهار داشت: ۳۹ کتابفروشی در سنندج و هشت کتابفروشی در دیگر شهرها در این طرح شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح پاییره کتاب استان فرهنگی کردستان ششمین استان پرفروش کشور در اجرای این طرح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در طرح تابستانه کتاب نیز که در مردادماه امسال برگزار شد کردستان جزو 10 استان برتر کشور از نظر فروش کتاب‌های فروخته شده بود، افزود: هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌های استان و همچنین رونق بازار نشر است.

اجرای برنامه‌های هفته کتاب در مناطق روستایی و حاشیه شهرها

رستمی به برنامه‌های شاخص استان در هفته کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح استان به ویژه در مناطق حاشیه شهر و روستاها انجام رفت.

وی تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رسانه‌های فعال حوزه کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، نویسندگان و فعالان فرهنگی حوزه کتاب، بهره‌برداری از ۶ کانون و کتابخانه مساجد روستایی و مناطق حاشیه شهرها، نشست‌های برخط در زمینه صنعت نشر با همکاری انجمن‌ها و تلویزیون‌های اینترنتی را از جمله برنامه‌های انجام شده در کردستان طی هفته کتاب اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: هر ماه تعداد زیادی کتاب به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرها و مدارس روستایی اهدا می‌شود که اقدام ارزشمندی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به شمار می‌رود.

اهدای کتاب به سرای محلات شهرهای استان

رستمی  یادآور شد: آنچه که اولویت اصلی ارشاد اسلامی استان در حوزه کتاب است، اهدای کتاب به سرای محلات حواشی شهر سنندج و شهرهای دیگر استان است که امسال در اولویت قرار داده شد.

وی با اشاره به اینکه به سه سرای محله ناحیه کانی کوزه‌له و دیگر مناطق کتاب و محصولات فرهنگی داده شده است، افزود: این اقدام فرهنی از طریق دفاتر تسهیلگری کتاب و محصولات فرهنگی اهدا شد.

برپایی نمایشگاه مجازی تازه‌های نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین از برپایی نمایشگاه مجازی تازه‌های نشر سال 99 خبر داد و اعلام کرد: به مناسبت بیست هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان نمایشگاه مجازی تازه‌های نشر سال۹۹ برپا شد.

رستمی بیان کرد: هر ساله در استان کردستان تعداد زیادی کتاب از سوی ناشران استان وتوسط نویسندگان و مترجمان روانه بازار می‌شود بدون اینکه برای اکثر این کتاب‌ها مراسم رونمایی و معرفی برزار شود اما امسال به دلیل شرایط حاد شیوع کرونا فرصتی بود به جای نمایشگاه کتاب حضوری, نمایشگاه کتاب تازه‌های نشر راه‌اندازی شود.

وی در پایان گفت:  نمایشگاه تازه‌های نشر استان کردستان با نمایش طرح روی جلد به همراه شناسنامه کتاب از طریق سایت و کانال‌های خبر رسانی و اینستاگرام به سمع و نظر مردم استان رسانده شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول