اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

عالیه مهرابی: شاعر بسیجی، خنثی و منفعل نیست

عالیه مهرابی گفت: گوش به زنگ و آماده بودن از ویژگی‌های شاعر بسیجی است. او منفعل و خنثی نیست و نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت عبور نمی‌کند. چنین شاعری در کوتاه زمانی مثل شهادت سردار سلیمانی به شکل خودجوش واکنش نشان می‌دهد.

عالیه مهرابی: شاعر بسیجی، خنثی و منفعل نیست

عالیه مهرابی، شاعر و عضو بسیج هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره رشد و بالندگی بسیج در عرصه شعر اظهار داشت: بسیج هنرمندان دهه ۸۰ راه‌اندازی شد و به شکل تخصصی در حوزه شعر توانست انجمن‌های ادبی را فعال کرده و به کادرسازی هنرمندان تراز انقلاب بپردازد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و جشنواره‌ها به این سمت رفت که شاعر تراز انقلاب را با توجه به منویات رهبر انقلاب که در نیمه ماه مبارک رمضان بیان می‌شود و از آن تحت عنوان سند شعر کشور یاد می‌شود، سوق دهد، گفت: بسیج سعی کرده این رهنمودها را عملیاتی کرده و در تولید محتوای مورد نیاز جامعه تلاش کند و در کنار آن کادرسازی شاعران تراز انقلاب را داشته باشد.

مهرابی در بخش دیگر به جشنواره‌های دو سالانه اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره‌هایی که در زمینه شعر بسیج دو سالانه برگزار می‌شود، اغلب با موضوعاتی حول محور نیاز جامعه و یا برگرفته از گام دوم و یا تاکیدات رهبر انقلاب است، هرچند امسال جشنواره سراسری شعر بسیج سرمایه‌گذاری خاصی انجام داد و به شعر جوان اهمیت داد و در این راستا شاعران منتخب زیر ۲۰ سال را از سراسرکشور معرفی کرد، اما در کنار این موارد برای نخستین بار به موضوعاتی چون مدافعان سلامت، جهش تولید و محور مقاومت پرداخت و محتوای مورد نیاز جامعه را تامین کرد.

این شاعر به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی هم اشاره کرد و عنوان داشت: ظرفیت بزرگی که در بسیج هنرمندان وجود دارد، اینکه در هر استان شاکله‌ای داریم و هر استان به شکل شبکه‌ای در شهرستان‌های خود انجمن شعر بسیج دارد و شبکه تا دل روستاها هم تداوم داشته و با یک فراخوان عمومی یک شبکه وسیعی از شاعران بسیجی فعال شده و در موضوع به روزی که باید شعر سروده شود پای صحنه بوده و به اتفاقات واکنش نشان می‌دهند.

وی به بالندگی شعر در عرصه کمی و کیفی طی این سال‌ها هم اشاره کرد و گفت: بسیج در شعر جوان سرمایه‌گذاری کرد و در بُعد کیفی و کمی شاهد رویش‌هایی بودیم. در بخش کیفی شاعران جوان خودجوش وارد صحنه شدند و تا چهلم سردار سلیمانی توانستیم مجموعه شعری را مهیا کنیم. گوش به زنگ بودن و آماده بودن از ویژگی‌های شاعر بسیجی است؛ چرا که منفعل نبوده، خنثی نیست و نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت عبور نمی‌کند و در کوتاه زمانی واکنش نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول