اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تأکید دادستان تهران بر راه‌اندازی سریع سامانه جامع شناسه دار کردن انبار‌ها

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: باید سامانه جامع شناسه دار کردن انبار‌ها به منظور ایجاد نظارت و شفافیت هر چه سریع‌تر به طور گسترده فعالیت خود را آغاز کند تا از این طریق از احتکار کالا و هر گونه تخلفی جلوگیری شود.

تأکید دادستان تهران بر راه‌اندازی سریع سامانه جامع شناسه دار کردن انبار‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه‌ای با موضوع ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی و همچنین اجرای فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالا بر ضرورت توجه به معیشت مردم تأکید و اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری رفع نابسامانی، توزیع و قمیت گذاری کالا‌های اساسی همچنین نظارت شفاف بر فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد بستر‌های الکترونیک است و بر این اساس دادستانی تهران این موضوعات را در دستور کار خود قرار داده تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به طور مستقیم در حوزه توزیع و قیمت گذاری کالا‌های اساسی نقشی ندارد، گفت: دادستانی تهران با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب همچنین ریاست قوه قضائیه به موضوع ورود کرده تا با کمک دستگاه‌های اقتصادی بتواند برخی از معضلات موجود در نظام عرضه، توزیع همچنین قیمت گذاری‌ها را مرتفع سازد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص اقدامات دادستانی تهران در حوزه رفع مشکلات معیشتی مردم توضیح داد: بر این اساس هر هفته تیم‌هایی با مسؤولیت یکی معاونان دادستان و سایر دستگاه‌ها از جمله تعزیرات، بسیج، وزارت صمت و سایر موارد برای نظارت بر عرضه کالا، بازار و انبار‌ها اعزام می‌شوند تا بتوانند دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت و تأمین کالا‌های اساسی را کم و افراد خاطی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

القاصی مهر بیان کرد: تاکنون تعدادی تذکر به واحد‌های متخلف داده شده و برای برخی نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی پرونده تشکیل و به دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات در نظام توزیع را عدم انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی دانست و تأکید کرد: یکی از مشکلات در حوزه کالا‌های اساسی عدم ایجاد سامانه‌های الکترونیکی است که در ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آن اشاره شده است علاوه بر این در ماده پنج همین قانون نیز برای ترک فعل مدیران ضمانت‌های اجرایی از جمله محرومیت از اشتغال به حرفه تا یک سال و ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری به مدت شش ماه پیش‌بینی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در این راستا باید سامانه جامع شناسه دار کردن انبار‌ها به منظور ایجاد نظارت و شفافیت هر چه سریع‌تر به طور گسترده فعالیت خود را آغاز کند تا از این طریق از احتکار کالا و هر گونه تخلفی جلوگیری شود.

القاصی مهر در این جلسه تأکید کرد که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسرع وقت مشخصات خود و کالا‌های ورودی و خروجی را در این سامانه ثبت کنند در غیر این صورت دادستانی بر اساس موازین قانونی و گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گزارش فارس، در راستای دستورالعمل ریاست قوه قضائیه مبنی بر نظارت بر ترک فعل‌های دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی همچنین اجرای فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالا جلسه‌ای با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت دادستانی تهران با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، معاون بازرگانی داخلی وزرات صمت، پلیس امنیت اقتصادی، معاونان دادستان در حوزه‌های دادسرای اقتصادی و نظارت بر پرونده‌های خاص برگزار شد که در این جلسه پیرامون مسائل و موضوعاتی از جمله شناسه دار کردن انبار‌ها و مراکز نگهدای کالا بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مقرر شد که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کارشناسی سامانه شناسه دار کردن انبار‌ها ورود کند و در صورتی که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده یا ترک فعلی انجام شده موضوع را به صورت مستمر به دادستانی گزارش دهد تا هر چه سریع‌تر سامانه نرم افزاری شناسه دار کردن انبار‌ها مورد بهره گیری قرار گیرد و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول