اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

افزایش قیمت شیرخام به دلیل گرانی خوراک دام /تنها 35 درصد کنجاله به نرخ دولتی تامین شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیر خا م دامداران به دلیل گران شدن خوراک دام و نهاده های آنها به قیمت ۴۵۰۰ تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت شیرخام به دلیل گرانی خوراک دام /تنها 35 درصد کنجاله به نرخ دولتی تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، اظهار کرد: قیمت ۴۱۵۰ تومانی که چند روز گذشته توسط انجمن صنایع لبنی در رسانه ها اعلام شد، قیمت رسمی نبود. در آن مرحله هنوز قیمت نهایی شیرخام تعیین نشده بود و قیمت ۴۱۵۰ تومانی بر مبنای تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های وارداتی یعنی ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است که در اختیار دامداران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نهاده های دامی مورد نیاز دامداران مانند کنجاله سویا نزدیک به ۳۵ تا ۳۶ درصد، جو حدود ۶۰ درصد و ذرت نزدیک به ۵۰ درصد تامین شده است، افزود: دامداران برای تامین بقیه نیاز غذایی دام های خود مجبور شده اند از نهاده های جایگزین در بازار و با قیمت های بالاتر استفاده کنند و بر این اساس، قیمت شیرخام در درب دامداری، ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول