اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

انقلاب کومان در بارسا دروغ است / با این مسی هیچ چیز تغییر نمی‌کند

مارکا در آخرین گزارش خود به انتقاد شدید از تیم بارسلونا پرداخت و انقلاب در این تیم را دروغ دانست.

انقلاب کومان در بارسا دروغ است / با این مسی هیچ چیز تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته بارسلونا در هفته دهم مقابل اتلتیکومادرید با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا بدترین شروع تاریخ را پس از 25 سال تجربه کند.

جیم رینکون، خبرنگار مارکا در آخرین گزارش خود به انتقاد از بارسلونای کنونی پرداخت و اظهار داشت که این بارسا تفاوتی با بارسای سال گذشته ستین ندارد.

خبرنگار مارکا نوشت: چه انقلابی در بارسا رخ داده وقتی همه بازیکنان اصلی همان بازیکنان سال گذشته هستند.

بارسلونا در تابستان کنونی میرالم پیانیچ و سرجینیو دست را خریداری کرد و در یک قدمی جذب اریک گارسیا از سیتی و ممفیس دپای از لیون قرار گرفت.

این انتقال‌ها اما به دلیل شرایط اقتصادی ضعیفی که بارسلونا داشت، رخ نداد و این تیم با جوان‌های گمنامی مثل پدری و ترینکائو فصل جدید را آغاز کرد.

*تغییرات ترکیب تیم در حضور کومان به چه میزان بوده است؟

در خط عقب، کومان دوباره به همان بازیکنانی که سال گذشته در ترکیب قرار داشتند بازی داد. سرجینیو دست که عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشته همچنان نیمکت نشین سرخیو روبرتو است و آلبا نیز هیچ رقیبی در کنار خود نمی‌بیند و رقابتی در این پست وجود ندارد. 

جونیور فیرپو تنها بازیکن جانشین دفاع چپ است که هم کیفیت پایینی از خود به نمایش گذاشته است و هم آمادگی بدنی کافی ندارد.

در دفاع وسط، اومتیتی همچنان آماده نیست و عملاً بارسلونا 3 مدافع وسط به نام‌های لنگله، پیکه و آراخو دارد.

البته با مصدومیت پیکه و آماده نبودن آراخو عملاً بارسلونا مدافع وسط ندارد و برای بازی مقابل دیناموکیف در لیگ قهرمانان اروپا کومان باید از یک چینش متفاوت برای دفاع وسط خود استفاده کند.

در خط میانی اما، میرالم پیانیچ که خرید جدید بارسا محسوب می‌شود زیاد در ترکیب قرار نگرفت و پیش از مصدومیت بوسکتس نیمکت نشین بود. بوسکتس با اینکه بسیار زیاد مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار می‌گرفت ولی در ترکیب اصلی بارسلونا جای داشت.

پیانیچ شب گذشته در غیاب بوسکتس در بازی مقابل اتلتیکو در ترکیب اصلی حضور پیدا کرد اما باز هم نتوانست درخششی از خود به نمایش گذارد و عملاً در دقایق پایانی نیز به منظور گل زنی تیم، تعویض شد.

فرانکی دی‌یونگ نیز هنوز نتوانسته به آن بازیکن جوان آینده‌داری که در آژاکس و تیم ملی هلند می‌درخشید در بارسلونا برسد. با آمدن کومان یکی از نکاتی که مورد بررسی قرار می‌گرفت این بود که نقش دی یونگ در ترکیب تغییر می‌کند و این بازیکن احیاخواهد شد ولی همچنان او به یک بازیکن معمولی لقب گرفته و به آن بازیکن کلیدی که کومان می‌گوید بدل نشده است.

نیمکت نشینی «ریکی پوچ» نیز یکی از مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و این بازیکن با اینکه فصل گذشته عملکرد خوبی داشت ولی نمی‌تواند در ترکیب بارسلونا حاضر شود.

در خط تهاجمی مسی همچنان در مسیر پر پیچ و خم خود سیر می‌کند و ذهن متمرکزی ندارد.

او تابستان امسال درخواست خروج داده بود ولی نتوانست تیم را ترک کند. همین مسئله، دلیلی شد تا در بازی‌ها بسیار آشفته کار کند و از عملکرد درخشان خود فاصله گیرد.با توجه به حاشیه‌هایی که اخیراً برای مسی و گریژمان پیش آمده، ستاره آرژانتینی عملا روزهای خوبی را نمی گذارند و باید دید چه اتفاقی پس از مدیریت جدید رخ خواهد داد. آیا مسی از بارسلونا می رود یا با تمدید به احیای بارسا کمک خواهد کرد؟

آنتوان گریژمان نیز با اینکه با انتقاد از جایگاهش در تیم توانست چینش کومان را تغییر دهد و به مهاجم مرکزی بدل شود ولی همچنان در گلزنی ناتوان است.ستاره فرانسوی در بازی مقابل اتلتیکومادرید نیز 2 موقعیت بدست آورد ولی نتوانست مقابل تیم سابق خود گلزنی کند.

خبرنگار مارکا نوشت که آرتورو ویدال و لوئیس سوارس تنها بازیکنانی از فصل گذشته بارسلونا هستند که دیگر در ترکیب اصلی حضور ندارند. او ایوان راکیتیچ را بازیکن نیمکت نشین ستین دانست و اظهار داشت تغییرات زیادی در ترکیب کومان رخ نداده است و این بارسا همان بارسای فصل گذشته است.

*بارسلونا با گذشت زمان بهتر می‌شود؟ 

برخی معتقدند که باید به بارسلونا کنونی کومان زمان داد زیرا این تیم پس از شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ با مشکلات بزرگی مواجه شده است. از وضعیت مالی بسیار وخیم باشگاه گرفته تا مدیریتی که در راس کار وجود ندارد. با استعفای اجباری بارتومئو، انتخابات بارسلونا به اوایل ژانویه (دی ماه) موکول شد و باید دید چه فردی می‌تواند به ریاست این باشگاه انتخاب شود.

از طرف دیگر بارسلونا کنونی با مشکل بزرگ مصدومیت روبه‌رو است ستاره‌هایی چون آنسو فاتی و سرخیو بوسکتس را در اختیار ندارد. پیکه و سرخیو روبرتو نیز شب گذشته مصدوم شدند و شاید تا 2 یا 3 ماه از میادین دور باشند.

خبرنگار مارکا در انتها نوشت که با یک تیم جوان بدون تجربه نمی‌توان به درخشش رسید و اینجا، عملکرد مسی اهمیت پیدا می‌کند.

جیم رینکون متذکر شد که با این عملکرد مسی، کادر فنی و دیگر بازیکنان بارسلونا نباید انتظار اتفاقی بزرگ از بارسلونا داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول