اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر سنندج در حال اجراست.

پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش در حال اجراست

محمدحسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ورود فاضلاب به سد قشلاق؛ پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر سنندج در حال اجرا و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه کار هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش سنندج به خط انتقال فاضلاب این شهر با هدف ممانعت از ورود فاضلاب به مخزن سد قشلاق در حال اجرا است، افزود: این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که دلیل تغییر طعم و بوی آب شهر سنندج، تغذیه‌گرایی و رشد میکروارگانیسم‌ها بوده و یکی از مهمترین دلایل رشد آنها هم، ورود فاضلاب روستایی به سد قشلاق است، لذا شرکت آبفا کردستان برای جلوگیری از انتقال این فاضلاب‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام و اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه فاضلاب روستای سراب قامیش وارد سد قشلاق می‌شود، پروژه  هدایت انتقال فاضلاب این روستا به خط انتقال فاضلاب شهر از یک سو و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در خود روستا از سوی دیگر دنبال می‌شود.

محمدی یادآور شد: پروژه اجرای عملیات هدایت فاضلاب سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر، شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب  و خط انتقال به طول 7کبلومتر است که تاکنون 50 درصد آن  با هزینه 5.5 میلیارد ریال انجام شده و تا تکمیل کل پروژه 30 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه فاضلاب سراب قامیش با ظرفیت تصفیه 414 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: اجرای این دو پروژه یعنی هدایت فاضلاب روستا به خط انتقال فاضلاب شهر و تصفیه خانه فاضلاب روستای سراب قامیش همزمان انجام می‌گیرد.

لازم به یادآوری است که مشکل ورود فاضلاب روستای حسین آباد به سد قشلاق نیز با احداث تصفیه خانه فاضلاب روستا در سال گذشته به طور کامل مرتفع شد.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس بنا به درخواست مردم با ورود به موضوع آب شرب سنندج این موضوع را طی چندین گزارش با عناوین سنندج؛ غیزانیه کردستان/ پاسکاری «طعم و بوی بد آب شرب» در ادارات، واقعیت‌های طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج/ورود فاضلاب به سد قشلاق، فیلم|چالش آب شرب در سنندج/مردم در صف‌ چشمه‌های آب و ...دنبال می‌کند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول