اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

باز هم نظری جدید/ تردد خودروهای غیربومی در شاهرود با ارائه مدارک!

فرماندار شهرستان شاهرود در اظهار نظری جدید بر خلاف گفته‌های سخنگوی ستاد کرونای استان سمنان گفت: خودروهای غیربومی برای تردد در این شهرستان باید احراز هویت شوند و مدارک خود را به نیروی انتظامی تحویل دهند.

باز هم نظری جدید/ تردد خودروهای غیربومی در شاهرود با ارائه مدارک!

نادر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اظهار کرد: خودروهای غیربومی در شهرستان جهت تردد، باید برای احراز هویت مدارک خود را به نیروی انتظامی تحویل دهند و برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال ایجاد سامانه‌ای برای صاحبان این خودروها هستیم تا پس از تعریف در این سامانه، توسط دوربین جریمه نشوند.

وی با اشاره به هماهنگی برای خروج خودروهایی که در شهرک صنعتی و کارخانجات خارج از شهرستان فعالیت دارند و احراز هویت آنان افزود: اداره کار و شهرک‌های صنعتی وظیفه نظارت بر این اماکن و تردد کارکنان را بر عهده دارند و مسیری جایگزین برای این خودروها برای خروج از شهر در نظر گرفته شده است.

درصد کشندگی کرونا در شاهرود؛ کمتر از میانگین کشوری

فخری با اشاره به آماری از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در مقابله با کرونا، بیان کرد: درصد کشندگی بیماری کرونا در میانگین کشوری ۵.۶ درصد و در شهرستان شاهرود ۴.۴ درصد است.

رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در شهرستان شاهرود اضافه کرد: همچنین میزان فوتی بستری‌شده‌های کرونایی در میانگین کشوری ۱۳ درصد و در شهرستان شاهرود ۹ درصد اعلام شده است.

وی افزود: میزان فوت‌شده‌های کرونایی در بخش آی.‌سی.‌یو در میانگین کشوری ۶۲ درصد و در شهرستان شاهرود ۴۷ درصد و سن فوت‌شدگان در میانگین کشوری ۶۷ سال و در شهرستان شاهرود با وجود اینکه شهرستان مسنی هستیم، ۷۳ سال است.

 فخری ادامه داد: میانگین شاخص دلسوزی یعنی مقدار روزهایی که به بیماران در بیمارستان خدمات داده می‌شود، در کشور هفت روز و در شهرستان شاهرود،  ۹ روز است.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه این‌ها نشان از تدبیر، مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است، گفت: در کنار این تلاش‌ها، همراهی، همدلی و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعت، بازاریان و کسبه و اغناسازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و تلاش ارزشمند اصحاب رسانه در این زمینه نقش داشت.

فخری تصریح کرد: به‌طور ویژه از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و صداوسیما تشکر می‌کنم که از زمان شیوع بیماری کرونا در ایجاد همدلی، وفاق، وحدت، تعامل، امید و اعتماد بین مردم و مسؤولان در شهرستان شاهرود کم‌نظیر عمل کردند.

فرهنگ بالای مردم شاهرود در استفاده از ماسک و خانه ماندن

وی با تأکید بر اینکه مردم شهرستان شاهرود مطالبه‌گر هستند، افزود: مردم شاهرود از مسؤولیت‌پذیری بالایی در کنار فهم و بصیرت برخوردارند، از مسؤولان، اصناف و بازاریان مطالبه می‌کنند، بر کار مسؤولان نظارت دارند و تذکر می‌دهند و توصیه و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه فرهنگ استفاده از ماسک و در خانه ماندن و حضور نیافتن در بازار برای کارهای غیرضروری در شهرستان بسیار بالا است، گفت: سیستم بیماریابی در شهرستان از همان ابتدای شیوع کرونا فعال است و بیماریابی و غربالگری و درمان مردم حاشیه شهر با تشکیل قرارگاه حافظان سلامت محله به همت سپاه ناحیه شاهرود در حال انجام است.

فخری ادامه داد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در منازل قرنطینه می‌شوند تا مشکلی برای آنان و خانواده‌هایشان ایجاد نشود و خانواده‌ها آموزش لازم را می‌بینند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول