اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از لزوم به‌روزرسانی قوانین کارگری تا کمبود کارگر در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید سه ضلع از اضلاع مثلث کامل باشد تا جهاد تولید در حوزه کار اتفاق بی‌افتد، ضلع اول کار و کارگر، ضلع دوم مدیریت و ضلع سوم قانون و بخشنامه‌ها است اگر این سه ضلع کامل باشد خروجی جهش تولید رشد کار و کاهش مشکلات اشتغال خواهد بود.

از لزوم به‌روزرسانی قوانین کارگری تا کمبود کارگر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بعدازظهر امروز با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، در جمع مدیران بسیج کارگری از آن‌ها با عنوان کارگران بسیجی یاد کرده و اظهار کرد: جهادگران عرصه جنگ اقتصادی و کارزار اقتصادی امروز همواره در تلاش و مقابله با فشارهای اقتصادی هستند.

وی افزود: در حوزه کار و گارگری صحبت‌های زیادی وجود دارد، نیمه خالی و پر لیوان وجود دارد، نگاه کردن به نیمه خالی یاس‌آور و غیرمنصفانه است نگاه کردن فقط به نیمه پر به شکلی مانع از رشد می‌شود پس باید با دو چشم به هر دو قسمت نگاه کنیم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: پاک‌ترین سرمایه‌ها و درآمدها، درآمدی است که از راه کار به‌دست می‌آید تولید سرمایه بدون کار بی‌فایده است و تولید مال و روزی از راه کار حلال باارزش است.

*کارگر، مدیریت و قوانین سه ضلع مثلث تولید هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید سه ضلع از اضلاع مثلث کامل باشد تا جهاد تولید در حوزه کار اتفاق بی‌افتد، ضلع اول کار و کارگر، ضلع دوم مدیریت و ضلع سوم قانون و بخشنامه‌ها است اگر این سه ضلع کامل باشد خروجی جهش تولید رشد کار و کاهش مشکلات اشتغال خواهد بود.

این مسؤول تاکید کرد: ما نیاز به کار ساده و فنی داریم نیروی کار ماهر و ساده می‌خواهیم گاهی ممکن است در یکی از این دو بخش کمبود یا فراوانی وجود داشته باشد، کشور ما ۹ درصد سرمایه و منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد با این حال نباید یک فقیر داشته باشیم، اگر مشکلی است به عدم مدیریت منابع و تولیدات بر می‌گردد.

وی عنوان کرد: همه معترف هستند که یک سوم مشکلات مربوط به فشارهای ناشی از تحریم و دشمنان است بقیه ناهماهنگی و ناکارآمدی‌ها است بنابراین ما نیاز به مدیریت کلان کشوری، استانی و شهری در حوزه کارگری داریم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بعضی از قوانین دست و پاگیر هستند که باید به‌روزرسانی شوند تا در جامعه کار و کارگری علمی شوند، همه این سه ضلع باید فعال و  ماهر باشند تا ماشین کار بچرخد، باید با اتحاد روی مسائل متمرکر شویم و دنبل راه حل باشیم، یافتن گره‌های اصلی توسط مدیران میدانی و باتجربه مهم است.

*کمبود نیروی کارگری در مازندران

حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در مازندران در ادامه این جلسه بیان کرد: ما در مازندران به کارگر ساده نیاز داریم که نیست! امروز در این استان اگر کارگران گلستانی مرکبات را نچینند کار باغذاران لنگ می‌ماند، در این ایام ۲ هزار نفر از کردکوی برای چیدن مرکبات به مازندران می‌آیند! ما به شدت کمبود نیروی کار داریم.

وی افزود: ما بیکاری نداریم بلکه کمبود نیروی کار داریم، متاسفانه شاهد مدرک‌گرایی هستیم، جوانان می‌خواهند پشت میز بنشینند، اگر کار نیست به علت عدم برنامه‌ریزی صحیح است در این راستا با کمک فنی‌وحرفه‌ای اقدام به انجام یک‌سری کارها برای رفع مشکل بیکاری کردیم.

قوانلو خاطرنشان کرد: ما تمام هدف‌مان این است که واحدی تعطیل نشود امروز با وجود فشارهای تجریم و کرونا تعداد کارگران واحدهای صنعتی ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، تنها در بخش خدمات به‌دلیل شیوع کرونا کاهش داشتیم که ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار شدند،  ولی در حوزه در صنعت تحریم تبدیل به فرصت شده و واحدها فعال‌تر از پارسال شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول