اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تداوم کمک‌های مومنانه در فارس/ از توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی تا اهداء ۲۰۰ دستگاه موبایل

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به توزیع ۲۸ هزار بسته بهداشتی در موج نخست و دوم ویروس کرونا در بین اقشار مختلف مردم با تلاش شبانه‌روزی بسیجیان گفت: ۲۰۰ دستگاه تبلت و موبایل به دانش‌آموزان کم‌برخوردار اهداء شده است.

تداوم کمک‌های مومنانه در فارس/ از توزیع ۲۸ هزار بسته معیشتی تا اهداء ۲۰۰ دستگاه موبایل

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سرهنگ پاسدار امیر جاهدی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج و آغاز سومین مرحله از رزمایش مؤمنانه برگزار شد، ضمن تقدیر از انعکاس اخبار تلاش‌های بسیج و سپاه در سطح رسانه‌ها، با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین» نامیده شده است، اظهار داشت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج ۲۱۰ ویژه‌برنامه با محوریت خدمت‌رسانی در بیش از ۳۰۰ عرصه خدمتی به اجرا درمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه خدمات‌رسانی بسیجیان منوط به هفته بسیج نبوده و نیست بلکه در تمام طول سال تداوم دارد، افزود: در طول یک سال گذشته تعداد ۱۰۵ سری جهیزیه به نوعروسان با همت و پیگیری پایگاه‌های مقاومت بسیج و حمایت دستگاه‌های اجرایی و خیرین به ارزش یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان با هدف خدمت‌رسانی اهداء شده است.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با تجلیل از مشارکت همه‌جانبه آحاد جامعه در عرصه‌های مختلف، به همکاری و همگامی مردم لارستان برای کمک به مناطق سیل‌زده پل‌دختر، اهواز، سیستان و کرمان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود فاصله طولانی تا این شهرها، علاوه بر آنکه گروه‌های جهادی از لارستان در آن زمان به این مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی بالغ ‌بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به این مناطق از طرف مردم مؤمن، انقلابی و نوع‌دوست ارسال شد.

جاهدی از توزیع ۲۸ هزار و ۱۰۰ بسته بهداشتی در موج نخست و دوم ویروس کرونا در بین اقشار مختلف مردم با تلاش شبانه‌روزی بسیجیان، خیرین و دستگاه‌های اجرایی لارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار بزرگ و در نوع خود بی‌نظیر بود به‌گونه‌ای که بسته‌ها و بروشور بهداشتی در بین تمام منازل شهر لار و برخی از روستاها و مراکز بخش‌ها توزیع شد که شاید یکی از دلایل استفاده همگانی از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در لارستان، سرچشمه گرفته از این کار باشد و به نظر می‌رسد اگر این اتفاق از همان ابتدا در سایر نقاط کشور رخ می‌داد، امروز شاهد آسیب کمتری از کرونا بودیم.

وی از تهیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر و اهداء ۲۰۰ دستگاه تبلت و موبایل به دانش‌آموزان کمتربرخوردار خبر داد و یادآور شد: در این اقدام مهم آموزش‌وپرورش لارستان، بسیج دانش‌آموزی، بسیج فرهنگیان و مرکز بسیج نیکوکاری شهید سلیمانی با محوریت معلمان صورت گرفت.

جاهدی به بهسازی و مرمت ۲۸ خانه منزل نیازمندان و ساخت ۹ خانه جهت نیازمندان طی یک سال اخیر در سطح مناطق محروم لارستان اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم توسط گروه‌های جهادی و با هماهنگی و هم‌افزایی که بین دستگاه‌های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد صورت گرفت، این کار بزرگ به ثمر نشست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان از برپایی ۴۸۲ تور ایست و بازرسی و گشت‌های محله‌محور با مشارکت ۳ هزار نفر از بسیجیان در راستای برقراری نظم و امنیت خبر داد و تصریح کرد: در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها به‌ویژه قاچاق کالا، اقلام خوراکی، مقابله با گران‌فروشی، کشف انبارها و غیره در زمره اولویت‌های سپاه ناحیه لارستان بوده که مجموع ارزش کشفیات ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و همه آن به اداره تعزیرات تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا به ارزش ۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان توسط بسیجیان و به همت خیرین با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و سایر نهادها توزیع‌ شده است، گفت: به مناسبت هفته بسیج در قالب کمک‌های مؤمنانه مرحله سوم، یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان با ابراز گلایه از فرافکنی‌ بعضی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه این کمک‌ها هیجانی و احساسی است و تمام می‌شود، تأکید کرد: هیچ‌ کدام از اقدامات بسیج احساسی نیست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری در پشت این فعالیت‌ها منطق حاکم است و کارها با تفکر و اندیشه صورت می‌گیرد. 

جاهدی همچنین از تهیه ۱۱۰ پوستر و عکس‌نوشت، ۸۰ نماهنگ، ۳ سرود فاخر و تشکیل قرارگاه رسانه‌ای رزمایش جهت انعکاس خدمات کرونایی طی یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته و نیز پتانسیل بالقوه لارستان در تولید کارهای ارزشمند فرهنگی، مرکز آفرینش‌های فرهنگی به عنوان نخستین موسسه "غیر از مرکز استان" در سطح کشور در لارستان گشایش یافت.

وی با بیان اینکه به منظور حضور پررنگ‌تر پایگاه‌های مقاومت بسیج در مقابله با کرونا «شعار بسیج، دستان گره‌گشا است، هر پایگاه یک خدمت و هر اداره یک سنگر خدمت» انتخاب‌ شده است، عنوان کرد: تقدیر از هنرمندان بسیجی، برگزاری مراسم شب‌شعر، رونمایی از کتاب شعر شاعران لارستانی، برگزار مسابقه «استور موشن»، اردوهای جهادی و غیره از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در لارستان است.

فرمانده سپاه لارستان به اجرای برنامه‌هایی نظیر راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک، توزیع رایگان نفت سفید، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه‌ها، توزیع سبد کالا بین نیازمندان، سرپرستی ایتام نیازمندان توسط بسیجیان در صنوف مختلف، شناسایی بیماران نیازمند و معرفی آنان به دانشکده علوم پزشکی، ارائه خدمات پزشکان متخصص به افراد آسیب‌پذیر، تسویه‌حساب دفتری نیازمندان در سوپرمارکت‌های محله و غیره با مشارکت پزشکان و دانشکده علوم پزشکی لارستان اشاره کرد و افزود: طرح «هر خانه یک خدمت» نیز به‌ عنوان یک پیشنهاد به ‌منظور نذر سلامتی برای اهالی خانه مطرح‌ شده که در این پویش عموم شهروندان می‌توانند متناسب با حرفه خود به هر نوعی به همنوعان یاری رساند.

جاهدی با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌ها باید از ظرفیت همه آحاد و سلائق مختلف بهره گرفت، ادامه داد: هیچ اعتقادی به موازی‌کاری ندارم و تلاش کرده‌ایم در امورات اجرایی با وجود داشتن خط و خطوط مشخص، گرایش‌های سیاسی را دخیل نکنیم اما باید برای پیشبرد اهداف از پتانسیل همه نهادها و افراد بهره برد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از ظرفیت قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام پروژه‌های زیرساختی به‌ویژه حوزه راه‌سازی که از معضلات بزرگ منطقه لارستان است، بهره‌گیری نمی‌شود، گفت: ورود قرارگاه سازندگی به پروژه‌های کلان سازوکار خود را دارد و معمولاً پروژه‌هایی است که توسط دولت کُددار می‌شود و طبق روال قانونی نظیر مناقصه‌ها، قرارگاه سازندگی به پروژه‌ها ورود می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با اشاره به اینکه معتقدم جای یک پروژه کلان که به قرارگاه سازندگی سپاه در لارستان خالی است، تصریح کرد: این امر نیازمند رایزنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان است تا با تلاش مضاعف پای قرارگاه سازندگی سپاه را به لارستان باز کنند و در این میان سپاه‌های شهرستانی نقش کمرنگ‌تری می‌توانند ایفا کنند.

جاهدی با بیان اینکه سپاه‌های شهرستانی در شناسایی و تعریف پروژه‌های خرد و محرومیت‌زدایی نقش ایفا می‌کنند، ادامه داد: ساخت پروژه‌های ورزشی یا ساخت زمین ورزشی در محلات کم‌برخوردار نظیر ساخت زمین چمن مصنوعی در محله کهویه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی لارستان به اجرا در آمده است.

وی از پیش‌بینی پروژه‌های محرومیت‌زدایی برای محلات محروم شهر لار همچنین در سطح بخش‌های لارستان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و همراهی دستگاه‌های اجرایی این پروژه‌ها به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با تأکید بر جایگاه علمی، سیاسی و مذهبی آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره)، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های بومی منطقه لارستان به‌ ویژه این عالم مجاهد به‌درستی بهره برده نشده است و با وجود آنکه قیام‌های مردم بوشهر علیه استعمار با فتوای آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) رقم خورده است اما در گرامیداشت روز مبارزه با استعمار نامی از شخصیت برجسته این عالم برده نمی‌شود.

وی با انتقاد از به حاشیه رانده شدن گفتمان مطرح‌ شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی این خطه به ‌عنوان «لارستان بزرگ» اضافه کرد: هدف از طرح این مهم، موضوعات سیاسی و تقسیمات کشوری نبود بلکه نگاه رهبر معظم انقلاب بلندای اندیشه آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) از مجاهدت، ایثار و مقابله با استعمار و استکبار، فتواهای آن عالم از تولیدات داخلی و غیره بود که به این موضوعات پرداخته نشده است.

انتهای پیام/ س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول