اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمیته پنجگانه برای اجرای طرح شهید سلیمانی در گچساران تشکیل شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: این طرح هفت راهبرد اساسی دارد که هدف اصلی این طرح از طریق مشارکت مردمی و بهره گیری از نیروهای بسیج بتوانیم در کاهش و قطع این زنجیره کمک کنیم.

کمیته پنجگانه برای اجرای طرح شهید سلیمانی در گچساران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  پنجاه و ششمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با ریاست فرماندار و با حضور فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر روسای ادرات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سرهنگ سیدعلی اصغرنورایی نسب  با اشاره به وظایف سپاه و بسیج در طرح ملی مبارزه با کووید ۱۹ اظهار کرد: گام چهارم بسیج ملی با عنوان طرح«شهید حاج قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کوید19 و به شیوه محله و خانواده محور ابلاغ شد.

وی ادامه  داد: این طرح توسط وزرات بهداشت و بسیج مستضعفان به جهت استفاده از نیروهای بسیج و داوطلبان مردم به منظور شناسایی و کاهش ابتلا کرونا تدوین شده است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  ادامه داد: این طرح و مبنا پیش بینی و نامگذاری شده به نام شهید سردار قاسم سلیمانی است که  منبع برکت خون این شهید گام موثری در جهت کنترل این بیماری ششود.

نورایی نسب در تشریح این طرح گفت:  این طرح هفت راهبرد اساسی دارد که هدف اصلی این طرح از طریق مشارکت مردمی و بهره گیری از نیروهای بسیج بتوانیم در کاهش و قطع این زنجیره کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح در بازده زمانی یک ماهه و سه ماهه پیش بینی شده است، عنوان کرد: در این طرح بنا به گزارش‌های روزانه مقرر شده که تعداد بستری افراد مبتلا به کرونا در یک ماه به 30درصد و در بازده زمانی 3ماهه به 50درصد برسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: همچنین در این بازه زمانی کاهش مرگ و میر در یک ماه  به 10درصد و در 3 ماهه  به40درصد برسد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی اجرایی خواهد شد، ابراز کرد: برای اجرای این طرح پنج کمیته این هفته در شهرستان تشکیل و وظایف هر کمیته به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

نورایی نسب  با اشاره به اینکه هفت راهبرد برای این طرح پیش بینی شده است، عنوان کرد: تشدید نظارت برپروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

 وی ادامه داد: حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ایف تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از جمله راهبردهای هفت گانه این طرح است.
پوشش حمایتی از افراد در معرض خطر،

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران  گفت: در سطح ملی مسوولیت کمیته فنی با معاونت بهداشت و وزرات بهداشت و درمان و اموزش پزشکی و مسوولیت کمیته اجرایی با بسیج جامعه پزشکی است.

وی در ادامه ابراز کرد: برای اجرای این طرح پنج کمیته در شهرستان تشکیل می شود که می توان به کمیته  حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت  با محوریت  بهداشت ودرمان، بسیج ، دانشجویان و داوطلبین مردمی  است.

نورایی نسب ادامه داد: کمیته آموزش همگانی با محوریت بهداشت، بسیج، شهرداری، هلال احمر، سازمان تبلیغات، ارشاد،  رسانه های عمومی ، کمیته پایش و نظارت با محوریت بهداشت و بسیج هلال احمر، اتحادیه اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی ، کمیته عملیاتی محله با محوریت بسیج، بهداشت، هلال احمر، معتمدین محله و داوطلبین مردمی تعیین شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: راه اندازی مرکز قرنطینه ای در هر شهرستان ضروری است و با توجه با بررسی های که صورت گرفته راه اندازی یک مرکز قرنطینه برای افراد نیازمند ضروری است.

وی ابراز کرد: 3 تیم  در این طرح از جمله تیم های مراقبت، حمایتی و نظارتی تشکیل شده که تیم حمایتی برعهده بسیج است.

نورایی نسب خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح قطع زنجیره انتقال و کاهش ابتلا است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول