اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حرم حضرت معصومه(س) الگویی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی به‌عنوان پشتیبان کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: حرم مطهر بانوی کرامت مصوبات ستاد ملی کرونا را به خوبی اجرا می‌کند و به الگویی برای مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

حرم حضرت معصومه(س) الگویی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: وضعیت قم به یک ثبات نسبی رسیده اما سیر بیماران بستری ما سیر ثابت با شیب نزولی خفیف است. با وجود اینکه ما در کشور بیست و دومین استان در زمینه تعداد بیماران بستری شده هستیم اما هنوز در وضعیت قرمز به سر می‌بریم و وضعیت شکننده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز قم قابل اعتماد نیست، اضافه کرد: با رعایت نکردن نکات بهداشتی، پیک بعدی اتفاق می‌افتد به ویژه که اکنون در فصل سرما هستیم و با مختل شدن تهویه منازل و اماکن به دلیل بسته بودن پنجره‌ها و عدم چرخش هوا و سرما ما برای زمستان نگران هستیم بنابر این می‌طلبد که بسیار با ذکاوت عمل کنیم تا ویروس مارا مدیریت نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم محدودیت‌های اعمال شده را فرصت خوبی دانست و اظهار کرد: این محدودیت‌ها بهتر بود ماه‌ها پیش اتفاق می‌افتاد اما به خاطر تبعات اجتماعی آن لازم بود در ابتدا فرهنگ‌سازی مورد نیاز رقم زده شود.

وی با اشاره به جلسه دیروز ستاد ملی کرونا تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد را بسیار مثبت ارزیابی کرد که از جمله این مصوبات، حمایت معیشتی از کسب و کارها بود.

قدیر ادامه داد: این محدودیت مقدمه‌ای است برای اجرای طرح‌های بعدی چراکه با محدودیت وضعیت بهتر خواهد شد و چرخش ویروس کنترل می‌شود که لازمه آن طرح‌های بعدی آن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ابتلا در بین افراد مسن است، عنوان کرد: مراقبت بیشتر از قشر سالمند و پرخطر باید مورد توجه قرار گیرد، ۵۱ درصد انتقال از کانون‌های خانواده و دورهمی‌های خانوادگی نشأت می‌گیرد و قدرت انتقال ویروس در این دوره ۳ تا ۹ برابر بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در کنار محدودیت‌ها طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در حال اجراست که این طرح محله‌محور از داخل خانواده‌ها شروع می‌شود و هر خانواده به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌شود. این طرح با همکاری مراکز بهداشت، بسیج، سپاه و شهرداری در حال انجام است که به وسیله این مجموعه‌ها مفاهیم سلامت در خانواده‌ها ترویج می‌شود.

وی از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی به‌عنوان پشتیبان کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: حرم مطهر مصوبات ستاد ملی کرونا را به خوبی اجرا می‌کند و به الگویی برای مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول