اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تدوین اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تدوین اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس خبر داد.

تدوین اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از تدوین اساسنامه مساجد در استان خبر داد و اظهار کرد: این اساسنامه با هدف استفاده بهتر از ظرفیت مساجد تدوین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: رونق‌بخشی و افزایش کارایی و شکوفایی هرچه بیشتر مساجد، برقراری روح وحدت و تعاون بین ارکان مدیریت مردمی مساجد، تقویت جنبه‌های معنوی، انقلابی، تعلیمی و تبلیغی مساجد با حفظ هویت مردمی از اهداف تدوین این اساسنامه است.

وی تصریح کرد: حفظ قداست، سلامت و امنیت مساجد و دور ماندن از منازعات بیرونی، هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط با مساجد، ساماندهی و اصلاح رویه‌ها و نظام‌های مدیریت مساجد نیز از دیگر اهداف اساسنامه مساجد است.

کرمی افزود: برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت مردم و ارگا‌‌ن‌ها و تامین نیازمندی‌های مساجد و برنامه‌ریزی برای آموزش ائمه جماعات، هیأت امنا و نیروهای فعال مسجد از جمله اقداماتی است که در قالب این اساسنامه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری مساجد شامل نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف زنجان، فرمانده سپاه استان، مدیر ستاد اقامه نماز، رئیس کانون‌های فرهنگی استان، نماینده تام‌الاختیار اوقاف و سازمان تبلیغات، نماینده ائمه جماعات است.

وی تصریح کرد: تاسیس و انحلال مرکز رسیدگی به امور مساجد، تدوین و اصلاح اساسنامه مرکز رسیدگی، رونق بخشی به افزایش کارآیی و شکوفایی هر چه بیشتر مساجد، تبیین جایگاه مسجد به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه دین، معنویت و اخلاق اسلامی، برقراری روح وحدت، تعاون و تعهد بین گروه‌های جامعه،  شناساندن اهمیت و نقش مساجد در حیات اجتماعی جامعه،  جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و احیا و تقویت اندیشة اسلامی در جامعه و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی از جمله فعالیت‌هایی است که این شورا انجام خواهد داد.

کرمی از وجود 2 هزار و 300 مسجد در استان زنجان خبر داد و افزود: از زمان اجرای طرح تعطیلی‌های کرونایی مساجد فقط برای گفتن اذان باز است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول