اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راه‌اندازی کارگاه مقاومتی اشتغالزایی سردار سلیمانی در فردیس

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس ضمن تشریح برنامه‌های سپاه شهرستان فردیس در هفته بسیج، گفت: کارگاه مقاومتی اشتغال زایی سردار سلیمانی در فردیس همزمان با هفته بسیج افتتاح خواهد شد.

راه‌اندازی کارگاه مقاومتی اشتغالزایی سردار سلیمانی در فردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، سرهنگ پاسدار احسان علیزاده در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل ستاد فرماندهی سپاه ناحیه  برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، با بیان اینکه اولین سامانه ۴۰۳۰ در استان البرز در ایام نوروز با کمک بسیج  در شهرستان فردیس راه اندازی شد، گفت: بای مقابله با ویروس کرونا، بسیج همچون همیشه برای کمک وارد عرصه شد و از ابتدای امسال ۵۲ قرارگاه محلی بسیج با محوریت مساجد سطح شهرستان و برای کمک به شبکه بهداشت و درمان در بیماریابی، ضدعفونی معابر، شناسایی نیازمندان، ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی و منازل کرونایی‌ها اقدام کرد.

فرمانده سپاه فردیس تأمین بسته‌های معیشتی و برگزاری بیش از ۲۰ رزماش برای کمک به نیازمندان با صرف هزینه ای بیش از ۳ میلیارد تومان را از اقدامات بسیجیان شهرستان از ابتدای امسال تا کنون برشمرد و گفت: همچنین بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای تهیه لوازم مورد نیازخانواده‌های نیازمند از طریق سپاه و بسیج و خیرین  شهرستان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بسیجیان فردیس در همه امور کشور پیشرو هستند، افزود:  پویش شهر سلامت پیش از راه اندازی در کشورتوسط بسیجیان در فردیس اجرا شد و  ۴۰ هزار ماسک به صورت مواجهه حضوری و امر به معروف برای زدن ماسک در فردیس و مشکین دشت توزیع شد و با توجه به نیاز کشور۱۰ کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان در فردیس با ظرفیت تولید روزانه ۷هزار ماسک راه‌اندازی شد. 

تهیه ۱۰ مورد جهیزیه و تعمیر ۱۸ باب مسکن نیازمندان 

سرهنگ علیزاده از تهیه ۱۰ مورد جهیزیه برای نوعروسان در ایام کرونایی توسط بسیجیان شهرستان خبر داد و  تعمیر ۱۸ باب از منازل نیازمندان را از اقدامات بسیجیان فردیس در این مدت برشمرد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در این راستا  تابلوهای تبلیغاتی سپاه شهرستان به نکات آموزشی در خصوص کرونا اختصاص داده شد. همچنین در راستای افزایش امنیت محلات گشت‌های رضویون توسط پایگاه های بسیج و برای نظارت بر اصناف در خصوص کنترل قیمت ها و اجرای محدودیت ها، بسیج اصناف فعال شد.

فرمانده سپاه فردیس با اشاره به اینکه طبق آمارهای موجود حدود ۵ هزار کارگر ساختمانی در فردیس وجود دارد که با توجه به رکود فعالیت های ساختمانی  در ایام کرونا، دچار آسیب شدند، ادامه داد: در راستای کمک به این قشر زحمتکش، بسته‌های معیشتی به  ۳۰۰ نفر از کارگران ساختمانی سطح شهر اهدا شد. 

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در فردیس به مناسبت هفته بسیج

وی در بخش دیگری برنامه‌های هفته بسیج را تشریح کرد و افزود: در هفته بسیج ۳ هزاربسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود و با توجه به کمبود ذخیره خون در بانک خون کشور، طرح اهدای خون اهدای زندگی برای بسیجیان شهرستان در هفته بسیج انجام می‌شود. 

وی با اشاره به معضل بیکاری و کمبود اشتغال در کشور، از افتتاح کارگاه مقاومتی اشتغال زایی سردار سلیمانی در فردیس در هفته بسیج خبر داد و افزود: علاوه بر این  پایگاه بسیج شهرداری،  مقر گردان فاطمی و یگان شهید سلیمانی نیز در شهرستان افتتاح خواهد شد.

این مقام مسؤول برپایی ایستگاه‌های سلامت و توزیع ماسک، برگزاری مسابقات مختلف به صورت مجازی و دیدار خانواده‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانست و عنوان کرد: تا کنون ۱۷۰ نفر از رزمندگان  بسیجی معسر در سطح شهرستان شناسایی و به ۱۱۹ نفر بسته معیشتی اهدا شده است و کمک به مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

طرح شهید سلیمانی به صورت پایلوت استان در فردیس اجرا می‌شود

وی همچنین با اشاره به وجود مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار و ظرفیت‌های بسیجیان فردیس، گفت: برای مقابله با کرونا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب هر خانه یک پایگاه سلامت به عنوان پایلوت استان درمحدوده حوزه پایگاه ۳۱۳ شهید دستواره اجرایی می‌شود و مناطق پیک، اهری و غیره را پوشش می‌دهد.

سرهنگ علیزاده گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف در قالب ۵ کمیته اجرایی می‌شود. کمیته حمایت و قرنطینه خانگی با مسؤولیت بسیج برای شناسایی افراد بیمار، کمیته رهگیری و مراقبت با مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی برای شناسایی افراد مشکوک، کمیته آموزش همگانی به منظور ارتقای دانش و مهارت مردم برای مقابله با کووید ۱۹ با مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته پایش و نظارت که حصول اطمینان از انجام دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده را عهده دار است  و کمیته عملیاتی محله که هماهنگی لازم بین تیم‌ها را بر عهده دارد. همچنین ۳ تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی  در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: برای اجرای طرح شهید سلیمانی، با همکاری شبکه بهداشت و استفاد از تست‌های سریع، شناسایی بیمار در ۲۰ دقیقه میسر می‌شود. همچنین برای ارائه خدمات درمانی به بیماران نیز  یکی از درمانگاه‌های شهرستان هماهنگ شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول