اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استخدام، تنها راه پاسخ به مطالبه پرستاران شرکتی

امروز جمعی از پرستاران شرکتی بیمارستان‌های استان در مقابل استانداری یزد تجمع و حق و حقوق معوق خود را مطالبه کردند و خواستار رفع تبعیض در ارائه مزایا به کادر درمان شدند.

استخدام، تنها راه پاسخ به مطالبه پرستاران شرکتی

برخی از معترضین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، تبعیض در ارائه خدمات و پرداخت حقوق و مزایا بین کادر درمان رسمی، پیمانی، طرحی و شرکتی را مهمترین مطالبه خود از مسئولان استان عنوان و اظهار کردند: نیروهای شرکتی وزارت بهداشت در استان یزد ۹ ماه است که با گسترش شیوع ویروس کرونا دوشادوش سایر همکاران قراردادی و طرحی در بیمارستان‌های استان مشغول ارائه خدمت هستند.

یکسان بودن سختی شغل و قبول خطرات ناشی از پیشامدهای کاری به ویژه در بخش بیماران کرونایی از دیگر مواردی بود که معترضین به آن اشاره و در ادامه افزودند: متأسفانه وجود یک سری تبعیض‌ها در پرداخت حقوق و مزایا انگیزه ادامه فعالیت را از آنها گرفته است.

اعمال امتیازات فصل هشتم و دهم آیین‌نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیئت علمی متناسب با مصوبه شورای عالی کار برای نیروهای شرکتی اعم از گروه پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و بهداشت از جمله مطالبه پرستاران شرکتی استان یزد است.

معترضین در ادامه تبدیل وضعیت استخدامی، پرداخت به موقع دستمزد و تعلق گرفتن فوق العاده ویژه پرستاری، کاهش سقف معافیت مالیاتی و درج شدن اضافه کار و کارانه در فیش حقوقی را از دگر مطالبات کادر درمان شرکتی دانستند و گفتند: متأسفانه نیروهای شرکتی مشغول در بیمارستان‌های استان یزد حق استفاده از پارکینگ پرسنل بیمارستانی را ندارند و هیچ گونه تسهیلات رفاهی و تشویقی دریافت نمی‌کنند.

نیروهای شرکتی کادر درمان استان یزد مطالبات خود را دینی بر گردن مسئولان استانی و کشوری می‌دانند.

سرمیلی معاون مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد نیز در این خصوص اظهار کرد: پیش از این هم گزارشی از سوی معاونت سیاسی استانداری یزد به وزارت کشور ارسال شده و مطالبات نیروهای شرکتی گزارش شده است.

وی افزود: معمولاً وزارت کشور بعد از دریافت گزارش‌هایی در این خصوص مسائل و ابعاد مختلف را بررسی و تصمیم نهایی خود را به دستگاه‌های زیربط ابلاغ می‌کند.

استخدام، تنها راه پاسخ به مطالبه پرستاران شرکتی

دکتر محمدرضا وفایی‌نسب، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برخی از مطالبات مطرح شده به خبرنگار فارس، گفت: هر کاری که در حوزه اختیارات علوم پزشکی استان بوده انجام شده و مابقی آن خارج از اختیارات مسئولان استانی است.

وی افزود: در جلسه‌ای که پیش از این با حضور استاندار، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و دکتر سیدجلیل میرمحمدی رئیس مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اعلام کردیم تنها راه پاسخ به مطالبات نیروهای شرکتی بیمارستان‌ها استخدام است.

معاون علوم پزشکی یزد با بیان این‌که گره استخدامی نیروهای شرکتی فقط به دست مجلس باز می‌شود، گفت: حقوق نیروهای شرکتی، قراردادی و طرحی بیمارستان‌های استان یزد یکسان‌سازی شده است.

وفایی‌نسب در پاسخ به این سئوال که چرا پایه حقوق برخی از نیروهای قراردادی بیشتر از نیروهای باسابقه شرکتی است، تصریح کرد: طبق قانون بعضی از کادر پرستاری دارای شرایطی ویژه هستند و به همین منظور پایه حقوق آنها با احتساب یک رتبه تحصیلی بیشتر تعیین می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نیروی شرکتی در بیمارستان‌های استان یزد مشغول به فعالیت و ارائه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی به بیماران کرونایی هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول