اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

فعالیت مجدد «مسجد آغ‌دام »بعد از 27 سال اشغال از سوی ارمنستان

مسجد جامع آغ‌دام در جریان آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از اشغال ارمنستان خارج شد و این رویداد شادی شهروندان جمهوری آذربایجان را به همراه داشت.

فعالیت مجدد «مسجد آغ‌دام »بعد از 27 سال اشغال از سوی ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسجد جامع آغ‌دام در شهر آغدام بعد از 27 سال تصرف از سوی ارمنستان مجددا حال و هوایی دیگری یافت به طوریکه سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان در توییتی نوشت، این مسجد اینک درخشندگی و قدرت گرفته است.

به نوشته وبگاه «ژئو تی‌وی» سفیر جمهوری آذربایجان در پاکستان با انتشار توییتی در این زمینه نوشت: «بعد از 27 سال مسجد جامع آغ‌دام که  در جریان اشغال از سوی ارمنستان مورد اهانت قرار گرفت و تا حدودی تخریب شد، اینک درخشندگی، نور و قدرت گرفته است.

خبرگزاری «آذر نیوز» نیز در این زمینه نوشت، شهر آغ‌دام حین حمله نیروهای ارمنستان به شهر ارواح مبدل شد  و حتی آن را «هیروشیمای قفقاز جنوبی» نامیدند. آغ‌دام نمونه بارزی از تجاوز و تخریب ارمنستان است.

شهر آغ‌دام یکی از هفت منطقه ای بود که در دهه نود میلادی از سوی ارمنستان اشغال شد و شهروندان جمهوری آذربایجان چندی قبل بعد از خاتمه درگیری با ارمنستان و آتش بس «روز پیروزی» را جشن گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه  در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شدند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

با این وجود در تاریخ نهم نوامبر (۱۹ آبان ماه)، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، «الهام علی اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه‌ مشترکی را در خصوص آتش بس کامل در این منطقه امضا کردند. روسیه نیز نیرو‌های حافظ صلح خود را به برخی نقاط این منطقه از جمله نقاط مرزی اعزام کرده و گزارش‌های منتشر شده از شرایط آرام در این منطقه حکایت دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول