اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جهادکشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد/ آغاز صدور کشاورز کارت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: مدیریت جهادی با روحیه بسیجی، نقش بی نظیری در فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی کشور از خود ایفاء می کند.

جهادکشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد/ آغاز صدور کشاورز کارت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی سخت حاکم بر جامعه و اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه نظام مقدس اسلامی، داشتن روحیه ایثار، اخلاص، فداکاری و مدیریت جهادی می تواند تاثیر بسزایی در حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

وی، ادامه داد: جهادگران عرصه سازندگی جهادکشاورزی در زمان خود مدیریت جهادی را به عینه به اثبات رسانده اند.

فتحی با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه، اضافه کرد: امسال کشت پاییزه با مشکلات عدیده ای از جمله در خصوص تامین نهاده، تامین بذور و تامین نقدینگی با توجه به افزایش نهاده ها مواجه بود تهیه و تدوین کشاورز کارت در وزارت جهادکشاورزی و صدور آن در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از مهم ترین اقدامات جهادکشاورزی استان در تسهیل و تامین نهاده های مورد نیاز برای آغاز کشت پاییزه بود که با انجام این مهم بیش از 95 درصد کشت پاییزه در سطح استان اتفاق افتاده است.

وی از آغاز صدور کشاورز کارت در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 1500 میلیارد ریال تسهیلات 12 درصد در قالب «کشاورز کارت» در اختیار تولید کنندگان محصولات استراتژیک گندم ، جو و دانه های روغنی در استان آذربایجان شرقی قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر این نکته که تامین غذایی جامعه رسالت اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است، اظهار کرد: تامین غذایی جامعه منجمله مواد پروتئینی و لبنیات اولویت کاری سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است، این امر با همکاری و همدلی کشاورزان زحمتکش استان انجام می شود خوشبختانه در سطح بازار هیچگونه محدودیت و کمبودی در تهیه و تامین اقلام اساسی غذایی جامعه وجود ندارد.

وی، گفت: در فصل برداشت باغات مخصوصاً باغات سیب قرار داریم محصولات درجه 4 و 3 محصول سیب با مشکل فروش در بازار مواجه هستند که برای رفع این معضل، ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی تولیدات کشاورزی در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: تنظیم بازار میوه شب عید برعهده وزارت جهادکشاورزی گذاشته شده است برنامه ریزی برای تامین دو قلم میوه (پرتقال و سیب) در سازمان جهادکشاورزی استان شروع شده و امیدواریم با تلاش همکاران مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ابراز امیدواری کرد که تا با انجام جمیع وظایف قانونی خود بتوانیم در زیرساخت های کشاورزی موثر بوده و با مصرف بهینه آب کشاورزی و آبیاری های تحت فشار، مجتمع های کشاورزی را توسعه بخشیده و با اقدامات نرم افزاری نیز بتوانیم غذای مورد نیاز جامعه را بطور کامل تامین نمائیم.

گزارش فارس حاکی است، با مصوبه ستاد تنظیم بازار، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت جهادکشاورزی سپرده شده و این وزارتخانه مسئولیت دارد با ذخیره سازی به موقع از افزایش قیمت میوه‌ها توسط واسطه ها در شب عید جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول