اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ترکیه: ناتو و اتحادیه اروپا در زمینه قره‌باغ پیشنهاد واقع بینانه‌ای ارائه ندادند

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، ناتو و اتحادیه اروپا را به بی‌تحرکی در حل و فصل مناقشه قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.

ترکیه: ناتو و اتحادیه اروپا در زمینه قره‌باغ پیشنهاد واقع بینانه‌ای ارائه ندادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روزیکشنبه گفت ناتو و اتحادیه اروپا پیشنهادهای صریح و واقع بینانه ای برای حل و فصل مناقشه 30 ساله قره باغ ارائه ندادند.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا» «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودی» گفت که روسیه و ترکیه موفق شده‌اند آتش‌بس را بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برقرار کنند.

کالین همچنین از ایجاد و راه اندازی مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس با کمک روسیه در قره باغ کوهستانی خبر داد و گفت :«مرحله اول گفت‌وگو به پایان رسیده است. مسکو از موضع آنکارا مطلع شده ونظامیان ترکیه در مرکز نظارت فعال خواهند بود.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که آنکارا و مسکو تفاهم نامه ای را در مورد ایجاد یک مرکز کنترل آتش بس در قره باغ کوهستانی منعقد کرده اند و ترکیه در ماموریت مشترک صلح مشارکت خواهد کرد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که مسکو و آنکارا در مرکز نظارت در قلمروی جمهوری آذربایجان باهم همکاری خواهند کرد.

از سوی دیگر، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز گفت که باکو هر دو کشور ترکیه و روسیه را دوست می‌داند و از نقش آنها در نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ استقبال می‌کرد. وی که در جریان دیدار با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «واقعیت این است که هم روسیه و هم ترکیه دو کشور دوست ما بوده و این دو کشور همسایه بر نظارت بر آتش بس حضور خواهند داشت.»

روز شنبه نیز «ولادیمیر پوتین»  رئیس جمهور روسیه هشدار داد کسانی که در تلاش برای کارشکنی در اجرای توافق قره‌باغ هستند باید بدانند که جنگ جایگزین این توافق خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول