اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شرکت 9 صنعتگر زنجانی در نمایشگاه ملی مجازی/ زنجان متضررترین استان در بحث کرونا

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از شرکت 9 صنعتگر زنجانی در نمایشگاه ملی مجازی خبر داد.

شرکت 9 صنعتگر زنجانی در نمایشگاه ملی مجازی/ زنجان متضررترین استان در بحث کرونا

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در شرایط کنونی که امکان برگزاری نمایشگاه حضوری فراهم نبود، با اقدامی نوین نمایشگاه ملی مجازی صنایع‌دستی در کشور برگزار شد که 9 صنعتگر زنجانی در این نمایشگاه شرکت کردند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این صنعتگران با ثبت نام در سامانه اعلامی از شرکت تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی مجری برگزارکننده نمایشگاه و ارائه مدارک مورد نیاز، با تایید این معاونت در این نمایشگاه مجازی به عرضه و معرفی محصولات خود پرداختند.

وی اضافه کرد: محصولاتی که صنعتگران زنجانی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند، تولیدات رشته‌های صنایع‌دستی ملیله کاری، چاقوسازی، چاروق دوزی، مسگری، معرق کاری، رودوزی سنتی و زیورآلات سنتی بوده است.

خدایی‌فرد تاکید کرد: صنعتگرانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده و شرایط استفاده از ظرفیت این نمایشگاه را ندارند می‌توانند با ورود به  سامانه www.tafrihati.com نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از موارد ارزشمند خرید از این فضای نمایشگاهی ارسال محصولات با پست است، که با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل پست استان انجام شده با تخفیف ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی خبر داد و گفت: تاکنون 123 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات خسارت کرونا برای 502 پرونده تایید شده به هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان زنجان  پرداخت شده است.

به گزارش فارس، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در مجموع 721 پرونده شامل هنرمندان بیمه شده و غیر بیمه‌ای برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی این استان تشکیل شده است.

از این تعداد تسهیلات 502 طرح به مقدار 123 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده است که اشتغال هزار و 185 نفری را داشته است و 218 پرونده در دست بررسی و پرداخت است.

زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صنایع دستی است که با دارا بودن بیشترین تعداد نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و هنرمندان فعال در این صنعت، بیشترین خسارت و آسیب را از کرونا متحمل شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول