اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عامل کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق فضای مجازی خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم با هوشیاری در فضای مجازی فعالیت کنند.

عامل کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی دستگیر شد

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: این متهم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی پس از جلب اعتماد و اطمینان افراد، با ترفندهای مختلف از جمله خرید سیم کارت با مبالغ بالا و... پس از تحصیل تصویر کارت ملی، با افتتاح حساب بانکی به نام قربانیان، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر سو استفاده از مدارک هویتی و افتتاح حساب بانکی بدون اطلاع وی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در زنجان شناسایی‌، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

آدینه‌لو با بیان اینکه تعدادی از شهروندان با اعتماد بی جا در دام این متهم گرفتار شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید و فروش کالا در فضای مجازی، ضمن رعایت نکات امنیتی از ارسال مدارک هویتی به افراد غریبه خودداری و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان  در ادامه با تأکید بر مدیریت زمان در استفاده از فضای مجازی برای کودکان گفت: مدیریت زمان استفاده کودکان از فضای مجازی، می‌تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از اعتیاد اینترنتی فرزندان و همچنین پیشگیری از بروز دیگر آسیب‌های این فضا داشته باشد.

وی ادامه داد: حفظ حریم خصوصی خود و دیگران، عدم ارتباط با افراد بیگانه در فضای مجازی، عدم ارسال اطلاعات شخصی و هویتی برای افراد ناشناس، عدم باز کردن لینک‌های مشکوک، خودداری از اعتماد به افرادی که هنوز هویت آنها برای ما احراز نشده است از موضوعاتی است که باید در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

آدینه‌لو گفت: پرهیز از دوست‌یابی اینترنتی، همگی از موضوعاتی هستند که والدین باید نسبت به آموزش آن به فرزندان اقدام کرده و هشدارهای لازم را در این خصوص به آنان گوشزد کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول