اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلاروس 15 مقام اتحادیه اروپا را تحریم می‌کند

دولت بلاروس اعلام کرد که قصد دارد 15 مقام ارشد اتحادیه اروپا و رهبران کشورهای اروپایی را تحریم کند.

بلاروس 15 مقام اتحادیه اروپا را تحریم می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس از تصمیم دولت میسنک برای تحریم 15 مقام اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» هفته گذشته در یک جلسه درباره سیاست خارجی این کشور این موضوع را مطرح کرده است.

ماکی در مصاحبه با کانال یک بلاروس گفت: ما درباره اقدامات متقابل علیه اتحادیه اروپا بحث و رایزنی کرده‌ایم. اتحایه اروپا دهها مقام بلاروس را تحریم کرده است بنابراین ما نیز قصد داریم لیست تحریمی خودمان را داشته باشیم که شامل مقامات ارشد سازمان اتحادیه اروپا و رهبران برخی کشورهای اروپایی خواهد شد.

 اتحادیه اروپا با حمایت از مخالفان دولت میسنک، تا کنون 40 مقام بلاروس را تحریم کرده و قصد دارد 14 مقام دیگر دولت میسنک از جمله الکساندر لوکاشنکو را نیز تحریم کند.

افراد تحریم شده از سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع شده و داراییهای آنها در کشورهای اروپایی مسدود می‌شود.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت (شهریور) در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که این اعتراض‌ها با هدایت سازمانهای جاسوسی آمریکا شکل گرفته است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول