اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| تکمیل جاده ارسنجان به مرودشت تا پایان سال

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از تکمیل جاده ارسنجان به مرودشت تا پایان سال جاری خبر داد.

فارس من| تکمیل جاده ارسنجان به مرودشت تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوژه ای با عنوان «بی‌توجهی به تکمیل جاده ارسنجان-مرودشت با وجود تصادفات مرگبار» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت شده که در توضیحات آن امده است:

«اکنون عنوان رسمی جاده ارسنجان به مرودشت جاده مرگ می‌باشد، تنها در یک سال گذشته تعداد ۱۷ نفر فقط از یک روستا بر اثر تصادف فوت کرده‌اند و سالیانه تعداد زیادی از اهالی روستا‌های این مسیر متحمل خسارات مالی ناشی از تصادفات رانندگی می‌شوند، آیا وقت به سرانجام رسیدن پروژه تکمیل این راه نرسیده است؟ 

این پویش در تلاش است مشکل و داغ مردم ساکن اطراف جاده ارسنجان به مرودشت را برای بار هزارم به گوش مسئولان ذیربط برساند و در این بین شخص نماینده مردم ارسنجان مرودشت و پاسارگاد باید شنوا‌ترین فرد باشد.»

اتمام جاده ارسنجان به مرودشت تا پایان امسال

در همین خصوص نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفت: از زمان تقبل مسئولیت نمایندگی مردم حوزه انتخابیه، چهار جلسه با مسئولین مرتبط با جاده ارسنجان به مرودشت در سطح استان و درسطح وزارتخانه برگزار کرده و به طور جد پیگیر آن هستم. 

جلال رشیدی کوچی، ادامه داد: مشکل اصلی این پروژه این است که پیمانکار بخش اعظمی از کار را پیش برده و طلبی چند ده میلیارد تومانی دارد که اگر مبلغی از طلب وی پرداخت شود، پروژه را به اتمام خواهد رساند.

وی متذکر شد: حدود ۹۷ درصد از پروژه انجام شده و تعهداتی برعهده ادارات راهداری و شهرسازی درخصوص ایمن سازی و چند کیلومتر نیوجرسی گذاشته شده است.

رشیدی همچنین گفت: به صورت جدی و ویژه پیگیر این جاده هستم و به زودی جلسه ای با معاون وزیر راه برای تخصیص بودجه ای برای این مسیر خواهم داشت تا با پرداخت بخشی از طلب پیمانکار با قوت قلب، کار را به اتمام برساند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه تکمیل این جاده وظیفه دولت و دستگاه های دولتی بوده اما بنده پیگیر مشکل مردم هستم، عنوان کرد: به لطف خدا تلاش داریم در آینده ای نه چندان دور و قبل از عید، جاده ارسنجان به مرودشت را به اتمام برسانیم تا این مشکل مردم نیز حل شود.

تکمیل جاده برعهده راه و شهرسازی است

در همین راستا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز به خبرنگار فارس گفت: جاده ارسنجان به مرودشت دارای چندین اشکال فنی و ایمنی می باشد که باید راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این جاده اقدام نماید.

علیرضا سیاهپور افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از تکمیل جاده آن را بعنوان بهره بردار تحویل گرفته و حفظ و نگهداری آن با ما خواهد بود.

وی گفت: جلساتی با حضور نمایندگان راهداری، شهرسازی، فرمانداری و نماینده مجلس برگزار شده و ضمن بررسی ریز مشکلات و نواقص، مقرر شده بود مشکلات را مرتفع نمایند که هنوز این مهم عملی نشده است.

قول داده شده اما عملیاتی نشده

کارشناس فنی فرمانداری شهرستان ارسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جاده ارسنجان به مرودشت در قالب پروژه ملی تعریف شده و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

حجت زارع با بیان اینکه  پیمانکار مطالبات خود را از وزارتخانه دریافت می کند، تصریح کرد: مطالبات پرداخت نشده پیمانکار پروژه در حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای تکمیل کار نیاز به بودجه و اعتبار دارد.

وی با اشاره به حضور تعدادی از مسئولین ارشد کشوری و استانی بر سر این پروژه گفت: قول هایی برای تسریع در روند پروژه داده شده اما بحث مالی هنوز تامین نشده است.

زارع افزود: صورتجلسه ای تنظیم و مقرر دش با همین وضعیت پس از انجام یکسری کارهای جزئی همچون خط کشی و گذاشتن چند نیوجرسی این جاده وارد مدار شود.

به گفته کارشناس فنی فرمانداری شهرستان ارسنجان مقرر شد بخشی از کارهای مانده را دو اداره راهداری و شهرسازی انجام دهند که ۵۰ درصد از قول های خود همچون گذاشتن نیوجرسی و تکمیل تابلوها را انجام داده و مابقی مانده است.

وی درخصوص نواقص جاده ارسنجان به مرودشت بیان کرد: عدم اجرای پنج دور برگردان، یک پل و زیرگذر ناقص در حوالی روستای علی آباد، نبود خط کشی، یک کیلومتر آسفالت، نیوجرسی و گاردریل از جمله نواقص این جاده می باشد.

کمبود اعتبار کشوری مشکل جاده ارسنجان به مرودشت 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز درخصوص جاده ارسنجان به مرودشت به خبرنگار فارس گفت: قطعه ای در حدود ۱۲ کیلومتر از ارسنجان تا خبریز در دست اجرا داریم و پیشرفتی حدود ۹۲ درصدی دارد.

سید مصطفی تقوی با بیان اینکه این پروژه مشکل اعتباری دارد، عنوان کرد: پیمانکار مطالبه ای ۲۵ میلیارد تومانی دارد که هیچ پرداختی به وی نشده و قابل ذکر است که این پروژه ملی بوده و اعتبار آن از سمت وزارتخانه باید تامین شود.

وی ادامه داد: پیگیری و مکاتبات متعددی شده و حتی از طریق استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز پیگیری کرده ایم و قول داده اند که مقداری از مطالبات پیمانکار را پرداخت نمایند.

تقوی با بیان اشاره به اینکه جاده ای دیگر داریم در همان قسمت که پیمانکار آنجا نیز ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارد، اذعان کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای این دو پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان می باشد که امسال برای آن تنها ۱۸ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با ذکر اینکه وضع تخصیص بودجه در کل کشور به همین صورت بوده و کشور مشکل اعتباری دارد، اظهار داشت: قول اینکه رقمی تا یک ماه آینده برای این پروژه تخصیص داده شود را گرفته ایم و به محض تخصیص کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه حداکثر سه ماهه پس از پرداخت اعتبار کار جاده ارسنجان به مرودشت به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: طبق قول ها و گفته ها تا حداکثر پایان سال این پروژه تمام و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول