اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: آمریکا مانع عراق برای خرید سامانه اس-300 می‌شود

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا اجازه نمی‌دهد بغداد سامانه پدافند هوایی اس-300 روسیه را خریداری کند.

نماینده عراقی: آمریکا مانع عراق برای خرید سامانه اس-300  می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از مداخلات آمریکا در مسائل داخلی این کشور انتقاد کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از الغانمی گزارش داد که «وتوی آمریکا مانع از خرید سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰» روسیه توسط عراق شده است.

وی تأکید کرد، خریداری این سامانه برای حمایت از حریم هوایی عراق، بسیار مهم است و تمام کشورهایی که در پی حفظ امنیت خود هستند، این سامانه پیشرفته را خریداری می‌کنند.

این مسئول عراقی تصریح کرد، مرزهای عراق، کاملا امن نیست، بلکه مبتنی بر ابزارهای دفاعی اولیه است و همین مسئله سبب شده که خطر بزرگی مناطق شمالی و غربی را تهدید ‌کند.

الغانمی در پایان تأکید کرد که عراق برای حمایت از مرزهای خود، نیازمند استفاده از این سامانه‌های پیشرفته است.

یک مسئول بلندپایه نظامی عراق گفت که همه در عراق اتفاق نظر دارند که سامانه‌های پدافندی هوایی ارتش عراق، سنتی است، ولی حساب‌های سیاسی، مانع به‌روز شدن این سامانه است.

وی خاطر نشان کرد، از مدت‌ها پیش، صحبتهایی درباره خرید سامانه پدافند هوایی از روسیه وجود دارد، ولی به دلیل توافقات بغداد با واشنگتن در زمینه تسلیحات، این حرف‌ها به مرحله عمل نرسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول