اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

131 میلی‌متر باران در کوهرنگ بارید/ ورود سامانه جدید بارشی از آخر هفته

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی بعدازظهر روز گذشته به طور کامل استان را ترک کرد، گفت: بیشترین میزان بارش با 131 میلی‌متر باران و 22 سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است.

131 میلی‌متر باران در کوهرنگ بارید/ ورود سامانه جدید بارشی از آخر هفته

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با اشاره به اینکه سامانه بارشی بعدازظهر روز گذشته به طور کامل چهارمحال و بختیاری را ترک کرد، گفت: بیشترین میزان بارش با 131 میلی‌متر باران و 22 سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان بارش در سایر ایستگاه‌های استان، ادامه داد: چمن‌گلی 108 میلی‌متر، دوآب‌صمصامی 91، سورشجان 42، فارسان 39، شلمزار 38، اردل 34، ایلبگی 33، بن26، شهرکرد 24، سامان 23، فرخشهر 22، لردگان 13، مالخلیفه 10، بلداجی 8 و آلونی 7 میلی‌متر در رتبه‌های بعدی بارندگی قرار دارد.

وی افزود: امروز بارشی نخواهیم داشت و پدیده غالب مه‌گرفتگی است و هر چه به ساعات ظهر نزدیک‌ می‌شویم از غلظت آن کاسته خواهد شد.

چراغپور اضافه کرد: همچنین برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش نخواهیم داشت و پدیده مه برای شهرکرد، سامان و مناطق شمال شرق استان قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که تا روز شنبه فعالیت خواهد داشت و به تناوب موجب رگبار، رعدوبرق، بارش برف، احتمال تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید و کولاک در مسیرها و گردنه‌ها می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: صبح امروز ایستگاه کوهرنگ با منفی 6 درجه سردترین نقطه استان بود.

وی عنوان کرد: از لحاظ سال زراعی نسبت به دوره مشابه سال قبل از اول مهرماه تا دو آذر 36 درصد افزایش بارش داشتیم اما نسبت به دوره مشابه بلندمدت در حدود 12 درصد کاهش بارندگی داریم.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول