اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان خطرناکترین کشور برای کودکان

یک سازمان بین‌المللی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۵ تاکنون به طور متوسط روزانه در افغانستان پنج کودک کشته و یا زخمی شده‌، این کشور را خطرناک‌ترین کشور دنیا برای کودکان دانست.

افغانستان خطرناکترین کشور برای کودکان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، افغانستان را خطرناک‌ترین کشور در جهان برای کودکان خواند و اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون بیش از ۲۶ هزار کودک در افغانستان کشته و یا زخمی شده‌اند.

براساس گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، از سال ۲۰۰۵ تاکنون به طور متوسط روزانه در افغانستان پنج کودک کشته شده و یا زخمی شده‌است.

این سازمان از کشور انگلیس خواست تا از نفوذ خود در سطح جهانی استفاده کرده و یک بیانیه سیاسی برای منع استفاده از سلاح‌های منفجره در مناطق پرجمعیت جهان را تایید کند.

در بخشی از این گزارش آمده است که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، بیش از ۳۰۰ بار مدارس در افغانستان مورد حمله قرار گرفته که در پی این حملات، ۴۱۰ آموزگار و دانش آموز کشته و یا زخمی شده‌اند.

از سویی دیگر نیز، در این گزارش سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان آمده که هفت میلیون کودک در افغانستان با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند و سه میلیون کودک زیر پنج سال هم به سوء‌تغذیه گرفتار می‌باشند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول