اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دانشگاه‌های معین کشور مشخص شدند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های معین مشخص شدند و حکم همه آنها ابلاغ شده است ، گفت: دبیرخانه‌های استانی شورای مدیریت آموزش عالی استانی دانشگاه معین تشکیل خواهد شد.

دانشگاه‌های معین کشور مشخص شدند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی روسای دانشگاه‌های معین کشور که صبح امروز در سالن جلسات شهدای جهاد علمی برگزار شد، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های معین مشخص شدند و حکم همه آنها ابلاغ شده است. همانطور که می‌دانید از شورای مرکزی همه این امور نهایی شده است و اولین جلسه آن به زودی برگزار خواهد شد. آنچه که در پیش روداریم تشکیل دبیرخانه‌های استانی شورای مدیریت آموزش عالی استانی دانشگاه معین و انتصاب دبیر آنها است.

وی افزود: اولین جلسه باید در همین هفته در دبیرخانه‌ها شکل بگیرند و اولین جلسه حتماً در سطح استان برگزار شود. اما اگر احساس کردید که نیاز به اصلاحات جزئی داریم می توانید آن را اعمال کنید و اگر اصلاحات نیاز هست در همین یک ماه اول باید انجام شود تا درگیر اصلاحیه نامه‌ها و تطبیق سازگاری بخش‌ها نباشیم.

رحیمی ادامه داد: ممکن است که در ابتدا پرسش‌های متعددی در استان‌ها مطرح شود که باید به آنها پاسخ داده شده و ابهامات برطرف شود.

معاون وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌های معین گفت: در ابتدای کار شما روسای دانشگاه‌ها باید در ارتباط ساماندهی و مدیریت استانی آموزش عالی را  بسیار ضعیف قلمداد کنید تا با تلاش و ساماندهی بتوان همه آنچه که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است را با قوت پیش برد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که اکنون به عهده ما در این شورا قرار دارد آمایش آموزش عالی است که شورای مدیریت آموزش استانی می‌توانند در آن موثر واقع شود. تلاش شده خیلی از محورهای آموزشی در طرح آمایش شکل بگیرد. این آمایش در ابتدا باید در مقیاس استانی باشد و یکی از فعالیت‌های مهم این شورا آمایش در مقطع استانی است.

رحیمی گفت: ما باید آموزش، تحقیقات، فناوری و نوآوری را به صورت گسترده و جامع در استان‌ها ببینیم.  شما روسای دانشگاه‌ها اکنون نماینده وزارت علوم در استان هستید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول