اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صادرات به 120 کشور از کاشان

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: کاشان به‌تنهایی با ظرفیتی بیش از ۱۵ استان کشور باوجود تحریم‌ها به ۱۲۰ کشور دنیا صادرات دارد.

صادرات به 120 کشور از کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در دیدار با مسئولان راه‌آهن کاشان بابیان اینکه، وجود راه‌آهن یکی از چهار عامل توسعه در کشور است، اظهار کرد: صنعت ریلی آرامش بیشتری را به مسافر می‌بخشد نعمتی که از دوران قبل از انقلاب به کشور آورده شد ولی به دلیل وابستگی به آلمان بعد از انقلاب تقریباً نیمه فلج شد اما مهندسین دست‌به‌کار شدند و به بازسازی دیزل‌ها پرداخته و این صنعت را به خودکفایی رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با اشاره به اینکه، وجود ۲۶ قطار مسافربری از این منطقه نشانگر برخوردار بودن منطقه است، افزود: قطار مطمئن‌ترین راه حمل‌ونقل است، راه‌آهن می‌تواند از واگن‌های دومنظوره هم باربری و هم توریستی استفاده کند و باوجود توریستی بودن منطقه این ظرفیت را نیز در این زمینه به کار بگیرد تا به گشایش اقتصادی صنعت کمک شود.

وی بابیان اینکه، کاشان به‌تنهایی با ظرفیتی بیش از ۱۵ استان کشور باوجود تحریم‌ها به ۱۲۰ کشور دنیا صادرات دارد گفت: این امر جایگاه منطقه را در حمل‌ونقل ریلی نشان می‌دهد و استفاده از تمام پتانسیل منطقه توسعه این صنعت را در پی دارد.

اسماعیل عاشوری با اشاره به اینکه، سالانه بیش از ۸۲ هزار و پانصد تن صادرات این شهرستان توسط راه‌آهن جابه‌جا می‌شود که ظرفیتی ویژه است، تصریح کرد: روزانه ۲۶ قطار مسافربری از کاشان عبور می‌کند که قطار کاشان - مشهد با ظرفیت ۳۰۰ مسافر روزانه از کاشان به مقصد مشهد حرکت می‌کند که با شیوع کرونا این مقصد به دوران پس از کرونا به تعویق افتاده است و از ظرفیت واگن‌های اصفهان استفاده می‌شود.

رئیس اداره راه‌آهن کاشان قدمت راه‌آهن این شهرستان را از سال ۱۳۳۲ اعلام کرد و گفت: این صنعت با ۳۱۵ نفر به گستردگی ۱۸۰ کیلومتر از شوراب قم تا نطنز را در بردارد که متأسفانه سالن انتظار مسافری درخور منطقه ندارد و امیدواریم باهمت مسئولین به‌زودی شاهد سالنی زیبنده این شهر باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ک۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول