اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ابتلای ۵ درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند و حدود 5 درصد مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند.

ابتلای ۵ درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار داشت: بیماری دیابت به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی سلامت بشر در قرن حاضر روند رو به گسترشی را به خود گرفته و حدود ۵ درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند. 

وی افزود: بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند که این آمار به غیر از بیماران مراجعه کننده به پزشکان متخصص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: علاوه بر بیماران قطعی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد جامعه مشکوک به دیابت یا بیمارانی هستند که پرونده الکترونیک نداشته و تحت مراقبت سیستم بهداشتی نیستند.

وی ادامه داد: دیابت یا مرض قند یکی از ۱۰ بیماری غیرواگیر دنیا است که طبق گفته کارشناسان بیش از ۵۰ درصد مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

صادقی‌فر ادامه داد: به گفته متخصصان، تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی شدید، کاهش وزن، خستگی مفرط، بی‌حوصلگی، نداشتن تمرکز، احساس سوزش و خارش یا بی‌حسی در دست‌ها و پاها، تاری دید، عفونت‌های مکرر و بهبود دیرهنگام زخم‌ها از علایم هشدار دهنده دیابت است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول