اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دلایل عضو کمیسیون کشاورزی از نابسامانی در بازار مرغ/ اختیارات جهاد را برگردانید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهم‌ریختگی و نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم و این اشتباه است و تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

دلایل عضو کمیسیون کشاورزی از نابسامانی در بازار مرغ/ اختیارات جهاد را برگردانید

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز به اشتباه چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم درحالی که تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختیاراتی که در سال 98 از وزارت جهادکشاورزی گرفته شده و به صمت داده شده باید به این وزارتخانه برگردانده شود.

رئیس جمهور پاسخگوی وضع فعلی باشد

وی افزود: در جلسات گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس با وزرای جهادکشاورزی و صمت توافق شد که اختیارات بازار محصولات دامی و نهاده‌ها به جهادکشاورزی واگذار شود که وزرا نیز این را پذیرفتند اما متاسفانه شخص رئیس‌جمهور نپذیرفته است و در شرایط فعلی ایشان باید پاسخگو باشند.

جعفری با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی بازار علاوه بر مردم تولیدکننده هم ضرر می‌کند، اضافه کرد: حدود سه ماه پیش در کمیسیون کشاورزی کاملا وضعیت امروز روشن و بهم‌ریختگی بازار در قیمت نهاده‌ها و محصولات لبنی و گوشتی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

وی توضیح داد: تا زمانی‌ که یک ارز 4 هزار و 200 تومانی، ارز نیمایی و یک ارز آزاد داریم مشکلات پابرجاست و باید نرخ ارز آزاد شود تا این اقدام صورت نگیرد فساد موجود در بازار محصولات دامی از بین نمی‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت آزادسازی ارز، دولت باید از مردم به عنوان مصرف‌کننده حمایت کند و ده‌ها راه برای حمایت وجود دارد اما در حال حاضر ما یارانه را به کسانی می‌دهیم که مصرف‌کننده نیستند و اکثر نهاده‌ با ارز 4 هزار 200 تومانی وارد کشور می‌شود اما با قیمت آزاد در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

وی گفت: عامل دوم که باعث این آشفته بازار و فساد شده است نرخ ارز است که باید حتما آزادسازی صورت گیرد.

جعفری با بیان اینکه عامل سوم آشفتگی بازار محصولات دامی قیمت‌گذاری غیرواقعی است، افزود: آقایان در این دو ماه چندین بار قیمت اعلام کردند اما نه دامداری‌ها و نه بازار این قیمت‌ها را قبول نکرده است چون قیمت‌گذاری واقعی نیست و ما چند نوع ارز داریم تا زمانی که قیمت ارز سروسامان پیدا نکند و آزادسازی نشود در مورد نهاده‌ها ما شاهد نابه‌سامانی بازار هستیم.

واردات و قیمت نهاده‌های دامی باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرید

وی توضیح داد: این سه عامل باعث بهم‌ریختگی بازار شده است و شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا نمی‌پذیرد اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود در صورتی که در همه دنیا واردات و قیمت نهاده‌ها و همچنین صادرات محصولات دامی در اختیار وزارت کشاورزی است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت نابه‌سامان معلول این است که کسی پاسخگو نیست چرا چون دستگاه‌های مختلفی در این موضوع دخیل هستند.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون برگشت اختیارات به جهادکشاورزی بوده اما پذیرفته نشده و این نابه‌سامانی نتیجه تقسیم اختیارات است و کسی هم پاسخگو نیست.

انتهای پیام/68024/م/ق

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول