اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اجرای طرح آیات زندگی در زندان توسط بیت‌الاحزانی‌ها

طرح آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه کاربردی قرآن کریم به همراه ترجمه و مفاهیم آن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان در زندان استهبان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آیات زندگی در زندان توسط بیت‌الاحزانی‌ها

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طرح آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه کاربردی قرآن کریم به همراه حفظ آن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در زندان استهبان اجرا می‌شود و در این راستا مراسم افتتاحیه طرح با حضور حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در زندان استهبان برگزار شد.

زندانی خطاکار است و خداوند راه بازگشت را باز گذاشته است

شاهسونی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اجرای طرح آیات زندگی در ندامتگاه استهبان گفت: باید دیدگاه مسئولان نسبت به زندانیان عوض شود و نباید به زندانیان به چشم مجرم و تبه‌کار نگاه کنیم بلکه آنها خطا کرده‌اند و خداوند راه بازگشت را برای همه باز گذاشته است.

یک آیه قرآن می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر دهد

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی آیات زندگی گفت: این طرح حفظ یک آیه قرآن کریم در هفته است اما حتی یک آیه قرآن می‌تواند سرنوشت یک انسان را عوض کند و چنانچه قرآن کریم به جان انسان بنشیند و در آیات آن تدبر و تفکر کند، سرنوشت آن فرد به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

باید زندان دارالقرآن شود تا نادمان به حافظ قرآن و حامل قرآن تبدیل شوند

شاهسونی اقدام مسئولین ندامتگاه استهبان در برگزاری طرح ملی آیات زندگی را قدمی سرشار از خیر و برکت دانست و افزود: ان شاء الله تمامی زندان‌های استان فارس و حتی زندان‌های سراسر کشور از این مجموعه الگوپذیری داشته باشند و معارف قرآن و اهل بیت (ع) را در زندان‌ها گسترش دهند که در این صورت زندان به دارالقرآن تبدیل خواهد شد و زندانی به حافظ قرآن و حامل قرآن تبدیل می‌‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی کشور ادامه داد: داوطلبان عزیز همت کنند طی هر هفته یک آیه قرآن کریم را حفظ کرده و علاوه بر آن به ترجمه و تفسیر آن نیز دقت نمایند و پس از حفظ کردن ۴۰ آیه که یک سطح را تشکیل می‌دهد از آنان آزمون به عمل می‌آید.

دلی که یاد و نام خدا در آن جای گیرد از تفکرات شیطانی خالی می‌‌شود

شاهسونی هدف از این طرح را تدبر و اندیشیدن در آیات نورانی قرآن کریم عنوان و خاطر نشان کرد: در هر دلی که یاد و نام خدا و آیات قرآن جای دارد، تفکرات منفی و شیطانی از آن دل خالی می‌‌شود.

وی با ذکر نمونه‌ای از زندانیانی که حفظ قرآن کریم در زندان نجات بخش آنان شده بوده است گفت: روح الله جلیله نمونه‌ای ملموس است که به جرم حمل مواد مخدر تا پای چوبه دار رفته بود و با حفظ قرآن کریم در زندان از مرگ رهایی یافت و هم‌اکنون که آزادی خود را به دست آورده به آموزش قرآن در زندان جیرفت می‌پردازد.

باید ندامتگاه استهبان الگوی همه ندامتگاه‌های کشور باشد

مدیر بیت‌الاحزان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ان شاء الله زندان استهبان تبدیل به دارالقرآن و نادمان آن حافظان قرآن شده‌اند و زندان استهبان که آغاز کننده طرح ملی آیات زندگی در زندان‌ها است ان شاء الله شاهد به نتیجه رسیدن این بنای خیر و سنت حسنه از زندان استهبان باشیم و به زودی جشن حفظ سطح یک را در این مکان برگزار کنیم.

به گزارش فارس طرح ملی آیات زندگی ویژه حفظ ۴۰ آیه موضوعی و کاربردی قرآن کریم در طول ۴۰ هفته همراه با آشنایی با ترجمه و تفسیر و محتواهای مرتبط با هر آیه است که مؤسسه بیت الاحزان از اسفندماه گذشته در سطح کشور آغاز کرده است. حضور در این طرح نیاز به دارابودن شرایط خاصی نیست و این طرح قابلیت اجرا در تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی، خصوصی، نظامی، فرهنگی، محله‌ای و حتی خانوادگی را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول