اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تبیین و فهم مبانی اندیشه اسلامی در تفکر رهبر انقلاب وظیفه دانشجوی انقلابی است

یک فعال دانشجویی گفت: امروز مهمترین وظیفه ما به عنوان دانشجوی تراز انقلابی، تبیین و فهم مبانی اندیشه اسلامی در تفکر مقام معظم رهبری است.

تبیین و فهم مبانی اندیشه اسلامی در تفکر رهبر انقلاب وظیفه دانشجوی انقلابی است

فائزه فرجیان فعال دانشجویی و قائم مقام دبیر خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: امروز مهمترین وظیفه ما به عنوان دانشجوی تراز انقلابی، تبیین و فهم مبانی اندیشه اسلامی در تفکر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: وقتی که در اندیشه و فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب به خاصه از قشر دانشجو نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم؛ که ایشان بر روی بنیان سازی عقاید تاکید دارند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: معظم له در دیدار مجازی با نماینده تشکل‌های دانشجویی در اردیبهشت امسال فرمودند: " انفعال و انحراف فکری دانشجو آسیب بزرگ محیط‌های جوان است، برخی جوان های مسلمان که دارای مبانی معرفتی قوی نبودند جذب گروه‌های التقاطی شدند و برخی که در ابتدای انقلاب بسیار انقلابی عمل می کردند؛ به دلیل مبانی ضعیف معرفتی اکنون جزو پشیمان ها هستند..."

وی ادامه داد: دانشجوی تراز انقلابی باید برای کارهایش مبانی معرفتی قوی و یقینی داشته باشد تا در آینده نلغزد‌؛ اما چقدر از تشکل ها و نیروهای حزب‌اللهی ما به این مطالبه مهم و پر تکرار مقام معظم رهبری توجه دارند؟! باید از خود بپرسیم تقویت این مبانی فکری چقدر به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های تشکل ها برایشان مطرح است؟

فرجیان گفت: ایشان همچنین در خصوص برخی غفلت هایی که ما داریم در بهمن سال گذشته فرمودند: "اگر شما در سنگر در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست؛ که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد کما اینکه این جور هم هست هزاران نفر را می‌گذارند، برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیونها نفر آماده باشیم برای اینکه هم دفاع کنیم، هم ضربه بزنیم، هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی، چه انواع و اقسام کار هایی که از یک ملت انقلابی بر می‌آید." پس سوال مهمتر این است که با توجه به این میزان اهمیت آقا که در سخنرانی های مختلف اشاره داشتند، آیا ما همچنان در خواب غفلت گرفتار نیستیم؟!

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب حتی به ویژه در پیام کوتاه دو خطی خود به تشکل های دانشجویی، بر بحث مبنایی ساخت تفکر دانشجویان و پافشاری بر این مبانی تاکید داشتند؛ تاکیدات ایشان را حتی از سال ۵۳ در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی می توان دید؛ حضرت آقا در مقدمه این کتاب ذکر کردند که امروز مهم ترین ضرورت تفکر مذهبی همین فهم نظام‌مند و محکم از تفکرات است.

این فعال دانشجویی افزود: دانشجوی تراز انقلابی باید تمام سعی خود برای فهم این مبانی فکری انجام دهد که تنها با خواندن کتاب هایی مثل قرارگاه های فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، طرح کلی اندیشه اسلامی و کتاب های بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید مطهری و شهید دیالمه و... میسر است؛ توصیه می شود بزرگواران تشکل ها اهتمام بیشتری نسبت به این کتب داشته باشند.

فرجیان اظهار داشت: امروز باید این خلاء مهم نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی که عدم اتصال به مبانی متقن فکری یا توجه نکردن به آنها و عدم اتصال به آنهاست، رفع گردد. تا در برابر رهبر معظم انقلاب سربلند باشیم. به امید روزی که همه کشور یک دست برای تقویت عقاید و فکر خود برای قیام حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه، به پا خیزند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول