اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

همگرایی رسانه‌های انقلابی از انتشار اکاذیب در رسانه‌های معاند جلوگیری می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همگرایی و همسویی رسانه‌های انقلابی می‌تواند از انتشار اکاذیب و شایعه‌های مختلف در رسانه‌های معاند جلوگیری کند.

همگرایی رسانه‌های انقلابی از انتشار اکاذیب در رسانه‌های معاند جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج, عبیدالله رستمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه در ترویج تفکر بسیج و ارتقای سطح سواد رسانه با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان که به همت بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با توجه به امکانات و فناوری‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد دیگر نمی‌تواند تک بعدی به وسیله تنها روزنامه، رادیو، تلویزیون و رسانه‌های برخط نیازهای مردم را برآورده کرد و باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و با همگرایی با این رسانه‌ها به دنبال اشاعه اخبار درست و واقعیات جامعه به مردم باشند.

وی افزود: در کنار این مسئله باید استفاده از فضای مجازی به جوانان آموزش داده شود چرا که نگران نسل آینده نقلاب هستیم و ممکن است در این راه درگیر دنیای غیرواقعی شوند و از واقعیات اجتماعی دور شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: ارتقای سواد رسانه در فضای مجازی برای جوانان می‌تواند از اشاعه اکاذیب و شایعه‌ها در رسانه‌های معاند جلوگیری کند و اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی و انقلابی را بیشتر کند.

رستمی یادآور شد: اگر سواد رسانه‌ای جوانان بالا برده شود و قدرت تحلیل داشته باشیم به خوبی می‌توانیم با دانشی که داریم، بدانیم که چه چیزی را باید بازنشر و منتشر کنیم و چه مطالبی را نیز باور نداشته باشیم.

وی بیان کرد: همگرایی رسانه‌های انقلابی می‌تواند در این موضوع بسیار حایز اهمیت باشد و رسانه‌های استان خوشبختانه در راستای توسعه همه جانبه استان در حال فعالیت هستند و از آنان انتظار داریم در کنار انتقادات درستی که دارند نیز راهکارهایی را به مسئولان پیشنهاد دهند تا به توسعه استان منجر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند کم و کاستی و مطالبات مردمی را به خوبی به اطلاع مسئولان و مدیران برسانند, گفت: در همین بحث کرونا رسانه‌های استان به صورت همگانی تولید محتوا کرده و توانستند در کنترل این ویروس نقش موثری داشته باشند اما این مسئله همچنان نیازمند تلاش بیشتر است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول