اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی هستیم

صفی الله رمضانخانی، دبیر و جانشین رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در یادداشتی به مناسبت هفته بسیج نوشت: نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی هستیم.

نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی هستیم

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ صفی الله رمضانخانی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری:  بسیجیان به عنوان تشکیل دهندگان اصلی محور مقاومت به زودی انتقام خون شهید سلیمانی را خواهند گرفت.

امروز چهار دهه از عمر بسیج می گذرد، حضرت امام (ره) در ۲ آذر ۱۳۶۷ در پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج فرمودند:«تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد».

هفته بسیج یکی از درخشان‌ترین برگ‌های زرین و ارزشمند از صفحات کتاب انقلاب اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی است.

حقیقتاً بسیج لشکر مخلص خداست و در هر نقطه‌ای از میهن عزیزمان حضور یافته، حماسه و افتخار آفریده و بر سرزمین سبز و شکوفای میهن و آسمان نیلگون وطن، نقشی از عشق، شور و خلوص تنیده و اندیشه ای زلال از خدمت خالصانه و حضور عاشقانه را بر پهنه جغرافیای ایران جاری و ساری ساخته است.

هشت سال حضور مقتدرانه بسیج در صحنه های مختلف جنگ، تحمیلی و تقدیم ده ها هزار شهید و هزاران ایثارگر، جانباز و آزاده که منجر به پیروزی ایران اسلامی در این جنگ شد را از مهمترین دستاورد های این نهاد مردمی است.

نقش بسیج در مبارزه با ضدانقلاب به خصوص در موضوع مقابله با فتنه به گونه ای موفق بوده است که اکنون نیز بسیج در تیررس اصلی رسانه ها و جریان ضدانقلاب قراردارد و همواره مورد آماج رسانه های معاند قرار می‌گیرد.

صادر کردن الگو و رویکرد بسیج به محور مقاومت و کشورهای منطقه موضوع دیگری است که نمونه آن را در دفاع از حرمین شریفین دیدیم که شهدای مدافع حرم از بسیجیان مخلص پیرو راه حضرت امام(ره) و امام خامنه ای بودند به طوریکه می توان گفت بسیج لشگر فاطمیون و بسیج الحشد الشعبی عراق به عنوان پیشانی مبارزه با داعش و دیگر گروههای مقاومت مانند حزب الله لبنان و بسیج یمن الگو گرفته از بسیج امام خمینی(ره) هستند که بر اصول اصلی خود پافشاری می کنند و از مواضع خود کوتاه نمی آیند.

مقابله سوری ها با داعش و ایستادگی های حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی برگرفته از دفاع مقدس مردم ایران در برابر صدام و حامیانش است، یعنی مقاومت ملت ایران موجب شد تا مقاومت در سطح منطقه و جهان شکل گیرد و این روحیه شهادت طلبی که در نیروهای حزب الله شاهد هستیم برگرفته از بسیجیان و نظامیان ایران در دفاع مقدس است.

حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر بر کشورى نواى دلنشین تفکر بسیجى طنین‌‏انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.» (فرمان امام برای تشکیل بسیج)

امروز که نظام مقدس‌مان هدف تهاجم اقتصادی استکبار جهانی قرار گرفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی بوده و برای حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسیجی، باید ابعاد و ویژگی‌های این پدیده مبارک بازشناسی و معنا شود. بدون تردید با عنایت به دور اندیشی و درایت حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس نهاد های ارزشی و مردمی و انقلابی و تدوین قانون اساسی بر گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) و احقاق حقوق حقه مردم و همچنین تاسیس شجره طیبه بسیج و با هدایت روشنگرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمینه ساز و خنثی کننده توطئه ها و خباثت ایادی مستکبر و اذناب آنان علیه انقلاب و مردم بوده که  با تدابیر عالمانه و همراهی ملت عزیز ایران از گردنه های سخت و خشن  بفضل خدای سبحان عبور کرده است.

در حوزه منطقه خاورمیانه نیز برخی از کشورهای عربی از جمله ولیعهد بی خرد عربستان به وزیر خارجه ترامپ پیشنهاد جنگ بر علیه ایران را داده بود و حتی مطرح کرده بود که همه هزینه های آن را نیز خواهند پرداخت امام همین وزیر خارجه ترامپ که حامی رژیم کودک کش صهیونیستی است به او می گوید که حمله نظامی به ایران اشتباه است.

بسیجیان مخلص به خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی با الگو گرفتن از این سخنان ارزشمند به خوبی در این مسیر حرکت کردند که نتیجه آن پرورش نیروهای جوان مخلص همچون شهید حججی ها و شهیدان خان طومان سوریه و حرکت در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این سردار شهید نقش ویژه ای در شکل گیری هسته های اصلی مقاومت داشت که امروز به پشتوانه آن هرگونه تهدید را می توان پاسخ داد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانشان باید بدانند کوچکترین خطا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران به معنای نابودی تمام پایگاههای آمریکا در منطقه است که همگی در تیررس ایران هستند.

البته هنوز انتقام شهادت سردار سلیمانی گرفته نشده است و حمله به پایگاه عین الاسد تنها پاسخ منهدم کردن خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی بود و بزودی تربیت یافتگان مکتب شهید سلیمانی انتقام سختی حتی در داخل خاک آمریکا و یا در کشورهای دیگر خواهند گرفت و امید آن داریم دولتمردان و مسئولین ما اعتماد راسخ به بسیج میلیونی داشته باشند زیرا تفکر و خلوص بسیجیان که هموراه در هر صحنه ای حضور فعال داشته اند و برای دستیابی به پیروزی های چشمگیر از جان مایه گذاشته اند به عنوان نیروی آماده جانفشانی برای مردم و نظام اسلامی در همه صحنه ها استفاده شود لذا با داشتن چنین نیروهای مخلص و وفادار به امام و رهبری، دل بستن به بیگانگان و امید بستن به آمریکایی ها چه بایدن و چه ترامپ اشتباه است، چون خیانت آمریکایی ها را در این چهار دهه شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول