اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

وزارت علوم اختیارات آموزشی رابه دانشگاه های معین واگذار می کند

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آموزش عالی در سال 99 رشد قابل توجهی داشته است ، گفت: وزارت علوم سپردن اختیارات به دانشگاه های معین در سراسر کشور تنها به نظارت ، ارزیابی و سیاست گذاری می پردازد.

وزارت علوم اختیارات آموزشی رابه دانشگاه های معین واگذار می کند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیات های امنا و هیأت ممیزه مرکزی در نشست مجازی روسای دانشگاه‌های معین کشور که صبح امروز در سالن جلسات شهدای جهاد علمی برگزار شد، گفت: خوشبختانه آموزش عالی امروز در حوزه آموزش از توان خوبی برخوردار است و زمان آن رسیده تا وزارت علوم از نظر جایگاه حقوقی به کار نظارت ، ارزیابی و سیاست گذاری بپردازد زیرا در دوره باقی مانده از دولت تدبیر و امید بایداز فرصت استفاده کرده و با تمرکز بر استان ها نقش و اثرگذاری آنها را در قالب شوراهای مرکزی آموزش عالی مشخص شود.

وی افزود: در اجرای آمایش آموزش عالی و همچنین سپردن تصمیم گیری ها به دانشگاه های معین در سراسر کشور ، اختیارات از قالب  آئین نامه خارج می شود و به شوراهای استانی واگذار شده تا روسای دانشگاه ها درباره موضوعات مختلف آموزشی تصمیم گیری کنند.البته باید به این نکته اشاره کنم که در وزارت علوم  در همه حوزه ها این برنامه در دستور کار قرار دارد به طوری که همه معاونت های وزارت علوم پایبند تصمیمات شوراها هستند.

باقری با بیان اینکه ساماندهی یا نقشه آموزش عالی بخش کوچکی از فعالیت وزارت علوم است ،  تصریح کرد: برای تقویت و حمایت از فعالیت شورای دانشگاه های معین با نهاد ها و ارگان های مختلف مانند ستاد ائمه جمعه ، استانداران و فرمانداران مکاتبات لازم انجام شده است تا دانشگاه ها را در پیشبرد اهداف همراهی کنند.

وی با تاکید براینکه آموزش عالی امروز با ۲۰ سال قبل قابل مقایسه نیست و از این پس تصمیم گیری در حوزه فعالیت های آموزشی برعهده استان ها است ، ادامه داد: به شایعه سازی ها توجه نکنید زیرا هیچ مرکز آموزش عالی تعطیل نمی شود چراکه ردیف بودجه همه موسسات حفظ شده است و اکنون  وزارت علوم به دنبال انجام تکالیف قانونی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول