اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

موافقتنامه تأسیس مرکز مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا صادر شد.

موافقتنامه تأسیس مرکز مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس، با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا صادر شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹، با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در خصوص تأسیس مرکز منطقه ­ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب­آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

هدف اصلی مرکز یاد شده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش های مناسب جهت ایجاد تاب آوری نسبت به زلزله های احتمالی براساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، ارایه توصیه های سیاستگذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه ای است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول