اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توزیع بذر کرونا درمرکز ترویج کشاورزی دهدشت+فیلم

در روزهای پرالتهاب کرونا که وضعیت کهگیلویه از قرمز عبور کرده است بی‌تدبیری جهاد کشاورزی تجمع کرونایی در مرکز توزیع بذر رقم زده است.

توزیع بذر کرونا درمرکز ترویج کشاورزی دهدشت+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، بیماری هراس آور کرونا در کمین است و هر سه دقیقه یک نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

شواهد و واقعیت این است تا زمانی که مردم حساسیت بیماری را درک نکنند و خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی ندانند امید به سیر نزولی آمار مبتلایان انتظاری واهی است.

در شرایطی که شهرستان کهگیلویه وضعیت فوق قرمز کرونایی را تجربه می‌کند مردم گرفتار بی‌تدبیری برخی مدیرانی می‌شوند که به جای همکاری در اعمال محدودیت‌ها خود عامل تشکیل صف‌های طویل و تجمع‌های مرگبار می‌شوند.

مرکز ترویج جهاد کشاورزی دهدشت مملو از جمعیتی است که برای تهیه بذور گندم ساعت‌ها در شلوغی محوطه به انتظار ایستاده‌اند و در اوج کرونا با جان خود و سلامت جامعه بازی می‌کنند.

 

این در حالی است که طرح جدید تشدید محدودیت‌ها از اول آذر ماه آغاز شده اما گویا گوش جهاد کشاورزی به این محدودیت‌ها بدهکار نیست و قرار نیست برای کشیدن ترمز کرونا مردم را از چنین تجمعی باز دارند.

یکی از کشاورزان با بیان اینکه برای پنجمین بار است اینجا مراجعه می‌کنم به فارس گفت: مسؤولان جهاد کشاورزی بارها از رسانه‌ها اعلام کردند ما علاوه بر تولید بذر شهرستان نیاز 6 استان را تأمین می‌کنیم در حالی که برای تهیه بذر کشاورزان شهرستان در چنین شرایطی و با بی‌حرمتی برای تهیه بذر مواجه می‌شوند.

 

وی گفت: کشاورزان در شرایط کرونا مجبورند در شلوغی جمعیت برای تهیه بذر مراجعه کنند و ممکن است بعد از چند ساعت انتظار حتی اندازه نیاز بذر دریافت نکند.

کشاورز دیگری با انتقاد از سیاست مسؤولان در اعمال محدودیت‌ها گفت: این تجمع تهدید برای گسترش کرونا نیست؟ چرا اجازه می‌دهند با این وضع بذر توزیع شود.

 


تعدادی از شهروندان طی تماس تلفنی با امام جمعه خواستار رسیدگی به این معضل شدند که حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بلافاصله از محل توزیع بذر بازدید و وضعیت موجود را بررسی کرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بازدید از این مرکز از ادامه روال توزیع جلوگیری کرد و خواستار چاره‌اندیشی جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات مطلوب بدون تجمع کشاورزان شد.

امام جمعه کهگیلویه گفت: جهاد کشاورزی موظف است در سریعترین زمان ممکن راهکارهای دیگری برای توزیع بذور اتخاذ کند تا مردم برای تهیه مجبور به صف‌بندی نشوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در فصل بارش می‌خواهند زودتر کشت کنند از رئیس جهاد کشاورزی خواست با افزایش تعداد نیروهای کاری و مراکز توزیع مشکل مردم را برطرف کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: شرایط کشور و شهرستان خاص است چرا برخی نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان دهدشت تکمیل است ناقلان این چنین تجمعاتی شرایط را بدتر می‌کند.

 

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول