اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است/ لزوم هماهنگی امام محله و بسیج برای حل مشکلات

معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم هماهنگی امام محله و بسیج برای حل مشکلات مردم گفت: قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است.

قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است/ لزوم هماهنگی امام محله و بسیج برای حل مشکلات

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، معاون فرهنگی، تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج مفهومی والا است که تبلور آن‌هم در ایران و هم در همه کشورهایی که در محور مقاومت هستند منشأ برکات فراوانی است.

بسیج تفکر روییده از اسلام ناب است

وی با بیان این‌که ایثار، اخلاص و فداکاری جان‌مایه‌های اصلی بسیج است، گفت: بسیج فقط یک سازمان نیست و تفکر بسیجی روییده از اسلام ناب است و جان‌مایه آن این است که باید در هنگام خطر با اخلاص، ایثار کنیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به شاخصه‌های بسیجی اظهار داشت:  بسیجی کسی است که شانه خود را زیر بار مسئولیت قرار می‌دهد و نسبت به اطراف خود احساس مسئولیت دارد، این احساس مسئولیت در افراد بسیار مهم و حساس است و کامل کننده حلقه‌ مفقوده‌ای است که به آن نیاز داریم تا به کمک آن از بسیاری از بن‌بست‌ها رد شویم.

باید روحیه بسیجی در مساجد و بین امامان محلات و مساجد رشد کند

وی ادامه داد: باید این روحیه بسیجی در مساجد و در بین امامان محلات و مساجد ما رشد داشته و با وجود تعطیلی نمازهای جماعت به دلیل شیوع کرونا،‌ مساجد تعطیل نشود و کارکردهای مساجد بیشتر و بهتر از گذشته نشان داده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مسجد فقط نمازخانه نیست و امام فقط پیش‌نماز نیست، بلکه مسجد سنگر است و باید همه فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف در مسجد مدیریت شود و منشأ خیرات و برکات باشد و حتی بتواند کلیه شئون حکمرانی را در محلات به خوبی پیش ببرد.

تأکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت مساجد

وی خاطرنشان کرد: در آخرین دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد کرونا داشتند، تأکید کردند که آموزش سلامت را باید محله محور پیش ببریم، امامان جامعه با تمام قوا به میدان آمدند و تلاش کردند ظرفیت‌های محله را فعال کنند و به کار وسیعی دست زدند و تمام حوزه‌ها از سلامت تا امنیت را که مدتی بود در مساجد کم‌فروغ شده بود با استفاده از ظرفیت بالای مساجد به کار گرفته و به سطح خوبی رساندند.

تفکر بسیجی بن‌بست ندارد

وی ادامه داد: این حرکت زاییده تفکر بسیجی در کشور ما است، این تفکر بن‌بستی ندارد و بر اساس احساس مسئولیت و روحیه ایثار و فداکاری است، این روحیه در هر مشکلی با همراه کردن مردم و به صحنه آوردن آن‌ها کار را پیش می‌برد از ابتدای انقلاب در هرجایی که مردم را به صحنه فراخوانده‌ایم کارها به خوبی پیش رفته است و هرگاه از این سرمایه عظیم مردمی غفلت کرده‌ایم کارها دچار مشکل شدند و به هدف مدنظر خود نرسیدیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به هماهنگی کامل امام محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج تصریح کرد: شبکه بزرگی از سازمان بسیج به نام پایگاه مقاومت در محلات وجود دارد،  با توجه به تجارب فراوانی که از ابتدای انقلاب به دست آمد، پایگاه‌های بسیج جزو مسجد شده و در دل مسجد فعالیت می‌کنند.

قوی‌ترین بازوی مسجد بسیج است

وی در پایان گفت: تأکید فرماندهان نیز بر این بوده است که محکم‌ترین، قوی‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین بازوی مساجد پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند که با هماهنگی و محوریت امام و هماهنگی و همدلی با سایر نیروهای فرهنگی و فعال در مساجد کارهای بزرگ را پیش ببرند و مسائل و مشکلات و گرفتاری‌های محلات را حل کنند.

ویژه نامه لشکر سلیمانی ها را در ایام هفته بسیج در خبرگزاری فارس بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول