اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در بیمارستان/ وقتی بسیجیان به کمک نیروهای خدماتی می‌شتابند

هفته بسیج امسال در شاهرود حال و هوای دیگری دارد و این روزها در بیمارستان این شهر سپری می‌شود؛ بسیجیان به کمک نیروهای خدماتی شتافته‌اند تا باری از دوش آنها بردارند.

هفته بسیج در بیمارستان/ وقتی بسیجیان به کمک نیروهای خدماتی می‌شتابند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، هفته بسیج امسال در شاهرود با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز محدودیت‌های هوشمند کرونایی، حال و هوای دیگری دارد و فعالیت‌ها به‌طور عمده از فضای حقیقی به مجازی انتقال داده شده است.

اما این روزها در عرصه عمل و در فضای حقیقی، همچنان بسیجیانی هستند که شب و روزشان در بیمارستان‌های کرونایی شهرها سپری می‌شود؛ در شاهرود هم بسیجیان به کمک نیروهای خدماتی شتافته‌اند تا باری از دوش آنها بردارند.

تقدیر از ۱۵۰ نیروی خدماتی بیمارستان شاهرود

در یکی از این برنامه‌ها، با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود و رئیس بیمارستان امام حسین (ع)، از بیش از ۱۵۰ نفر کارکنان خدماتی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با اهدای لوح تقدیر و بن خرید تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور مسؤولان گردان امام علی (ع) سپاه استان سمنان و شهرستان و مسؤولان بسیج جامعه پزشکی و سازندگی و رسانه سپاه ناحیه شاهرود و معاونان بیمارستان و تعدادی از کارکنان خدماتی در بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم، از ۱۰ نفر از کارکنان خدماتی بیمارستان به نمایندگی از این قشر با اهدای لوح تقدیر و بن خرید تجلیل به عمل آمد.

بسیجیان؛ در کنار کادر درمان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکی این شهرستان برای مقابله با کرونا و پرستاری از بیماران کرونایی اظهار کرد: سپاه و بسیج وظیفه خود می‌داند در این ایام پشتیبان کادر درمانی و پزشکی شهرستان شاهرود باشد و در این مدت نیز هر کمکی توانسته انجام داده و خواهد داد.

سرهنگ محمد خوش‌قدم ادامه داد: این برنامه هم در راستای حمایت از نیروهای خدماتی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود که در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند، برگزار شده که مؤسسه خیریه مهر فاطمی نیز در این راستا کمک کرده است.

او با تقدیر از زحمات کارکنان این بیمارستان در خدمت به بیماران، از کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در این بیمارستان خبر داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: در حال حاضر، یک دستگاه اکسیژن‌ساز در این بیمارستان فعال است، یک دستگاه دیگر نیز به همت خیران سلامت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده و بیمارستان به یک دستگاه دیگر هم نیاز دارد.

پویش خرید دستگاه اکسیژن‌ساز

خوش‌قدم با دعوت از عموم مردم برای شرکت در پویش خرید دستگاه اکسیژن‌ساز برای این بیمارستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز بیماران به اکسیژن نیاز است تا همه ما در این پویش مشارکت کنیم تا این نیاز ضروری بیماران رفع شود.

جانشین ستاد فرماندهی مقابله با کرونای شهرستان شاهرود با بیان اینکه در زمان عادی بیمارستان امام حسین (ع) مشکل اکسیژن ندارد و این سیستم می‌تواند برای ۱۰۰ بیمار کافی باشد، افزود: در این ایام برای تأمین اکسیژن از کپسول اکسیژن استفاده می‌کنند که نیروهای خدمت‌رسان در این مسیر تلاش فراوانی انجام می‌دهند.

خوش‌قدم اضافه کرد: در یک روز فقط هفت دقیقه برق قطع شده بود و از بیش از ۹۳ کپسول ۴۰ کیلوگرمی اکسیژن استفاده شد تا بیماران کرونایی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: در هر شبانه‌روز، ۲۵۰ کپسول در این بیمارستان استفاده می‌شود و اگر این دستگاه تأمین شود، دیگر نیازی به استفاده از کپسول نیست که هزینه خرید این دستگاه سه میلیارد تومان است که امیدواریم مردم و خیران در کنار هم برای تأمین این دستگاه کمک کنند.

خواهش از مردم

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود هم با تقدیر از همکاری و تعامل و پشتیبانی بسیج و سپاه با مجموعه کادر درمان این شهرستان می‌گوید: پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس حضور دارند و زحمات این دو قشر زحمتکش دیده می‌شود و از مجموعه سپاه هم تشکر می‌کنم که در این برنامه از این قشر تقدیر کرد.

ناصر مقربیان با اشاره به وضع بیمارستان شاهرود افزود: از مردم درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا ما بتوانیم خدمات خود را به‌خوبی به بیماران نیازمند ارائه دهیم.

محله به محله؛ رهگیری بیماران کرونایی

بسیجیان این روزها علاوه بر خدمت در بیمارستان‌ها، محله به محله به رهگیری بیماران کرونایی هم توجه دارند و تلاش شده است تا با اجرای طرح‌های محله‌محور، شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ سرعت گیرد.

از مردم نیز خواسته شده است تا در این طرح، حداکثری همراهی را با بسیجیان شهرهای مختلف استان سمنان داشته باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول