اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امکانات لازم برای واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند بانه وجود دارد

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به بهره‌مندی ۴۷۰ نفر از طرح واردات ۱۰۰ قلم کالا در مرز سیرانبند، گفت: سه هزار کارت مرزنشین غیرفعال شده است که به زودی اقدامات لازم برای فعال شدن این کارت‌هاانجام می شود.

امکانات لازم برای واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند بانه وجود دارد

اسماعیل رستم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه با اشاره به اجرای مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی اظهار کرد: ششمین محموله و سومین مرحله وارداتی از بازارچه سیرانبند بانه وارد و دپوی آن در انبار بازارچه انجام شده است، اقدامات اولیه نیز برای ورود این کالاها اجرایی شده که با تایید به استاندارد توسط کارشناسان استاندارد انجام می‌شود.

 وی افزود: با از سرگیری واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند در راستای دستورالعمل ابلاغی هیئت وزیران مبنی بر اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی بازارچه سیرانبند بانه فعال شد و برای اجرای این طرح ، تعامل و همکاری بسیار خوبی بین سازمان‌های مربوط وجود دارد امّا تاییدیه استاندارد به زمان نیاز دارد.

رستم پور با اشاره به اینکه ۴۷۰ نفر از مزایای طرح واردات ۱۰۰ قلم کالا در بانه بهره‌مند شدن بیان کرد: ۴۷۰ نفر از مرزنشینان ساکن در ۲۰ کیلومتری مرز از مزایای اجرای طرح مبادلات مرزی با استفاده از کارت‌های مرزنشینی بهره‌مند شدند و برای ۲۷ هزار نفر از مرزنشینان ساکن درشعاع ۲۰ کیلومتری مرکز استان کردستان در شهرهای بانه، مریوان ،سروآباد و سقز دفترچه‌های الکترونیکی پیله وری صادر شده است.

وی عنوان کرد: از مزایای اجرای طرح مبادلات ساماندهی در ۴ استان کشور علاوه بر صدور دفترچه‌های الکترونیکی پیله‌وری هر کارت تا چهار نفر از اعضای خانواده را تحت پوشش قرار داده و هر نفر ماهیانه ۷ میلیون ریال و در مجموع ۲۸ میلیون ریال از تخفیف گمرکی برخوردار می‌شود.

رستم پور تاکید کرد: در استان کردستان ۲۹ هزار خانوار مرزنشین ساکن در فاصله بیست کیلومتری مرز شناسایی شده که برای ۲۲ هزار خانوار مرزنشین کارت الکترونیکی مرزنشینان صادر شده است، در شهرستان بانه ۷۹۰ کارت مرزنشین فعال شده که هر کارت چهار نفر از اعضای خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز سال ۹۷ بیش از ۵۰۰ وانت کالای بازار یان از آن سوی مرز از طریق بازارچه وارد کشور شدو مرزنشینان دارای کارت پیله‌وری از سود بازرگانی حاصل از ترخیص کالاها برخوردار شدند و در اردیبهشت ماه امسال نیز ۲ محموله قطعات در راستای این طرح با استفاده از دفترچه‌های پیله وری مرزنشینان از مرز وارد شد و تخفیف سود بازرگانی آن نصیب پیله‌وران شد.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول