اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی در کمیسیون شوراهای مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی به منظور تعیین تکلیف نوع فعالیت، نوع مجوز تاسیس و نظارت‌ها بر آنها در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی در کمیسیون شوراهای مجلس

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه 3 آذر ما) این کمیسیون اظهار داشت: طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی که پیش از این از شورای نگهبان اعاده شده بود را در نشست امروز کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: مجوز تشکل‌های صنفی و تخصصی پیش از این از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور صادر می‌شد ولی در شرایط فعلی این تشکل‌ها بلاتکلیف بوده و مجوزی ندارند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: کمیسیون شوراها به کلیات طرح تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی رأی داد و در هفته‌های ‌آتی قرار است جزئیات این طرح در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در صحن کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حدادی گفت: نوع فعالیت، نوع مجوز تاسیس و نظارت بر این تشکل‌ها از مباحثی بود که در نشست امروز کمیسیون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان درباره تشکل‌های مجامع صنفی و تخصصی بحث و تبادل نظر کردند. این در حالی است که این تشکل‌ها در حال حاضر بلاتکلیف بوده و وزارت کشور هم پاسخگوی آنها نیست.

وی تصریح کرد: بنا داریم در مجلس مشکل تشکل‌های صنفی و تخصصی که شامل کانون‌های بازنشستگی، انجمن‌ها و جمعیت‌های غیرسیاسی، غیردولتی و غیر انتفاعی هستند را حل و فصل کرده و مشکلات آنها را تعیین تکلیف کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: در نشست فردای کمیسیون شوراها هم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول