اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

هانی‌زاده: حکام آل سعود با پذیرایی از نتانیاهو از دایره اسلامی و عربی خارج شدند

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حکام آل سعود با پذیرایی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دایره اسلامی و عربی خارج شدند، حضور نتانیاهو در عربستان سعودی را یک فاجعه برای ملت فلسطین خواند.

هانی‌زاده: حکام آل سعود با پذیرایی از نتانیاهو از دایره اسلامی و عربی خارج شدند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رسانه‌ها امروز (دوشنبه) از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی خبر دادند. در همین خصوص خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که نتانیاهو شب گذشته (یکشنبه) به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با بن‌سلمان دیدار کرده و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز در این دیدار حضور داشته‌اند.(اینجا بخوانید)

* سفر نتانیاهو به عربستان مقدمه‌ای برای عادی سازی رابطه بین ریاض و تل آویو

در این زمینه «حسن هانی‌زاده» تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس به سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به منطقه و همچنین حضورش در عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: سفر اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به منطقه با هدف تشکیل یک جبهه عبری - عربی علیه ایران صورت گرفت و شاید این آخرین سفر و تیر ترکش دونالد ترامپ و  پامپئو باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: سفر پامپئو به فلسطین اشغالی همراه با یکسری از اتفاقات بود از جمله بازدید پامپئو از بلندی‌های اشغالی جولان نشان داد که آمریکا به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست، زیرا قطعنامه‌های ۳۳۸ و ۲۴۲ شورای امنیت جولان را بخشی از خاک سوریه می‌داند و دیدار پامپئو نقض دو قطعنامه مزبور است. 

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه دیدار پامپئو از ابوظبی و قطر و همچنین عربستان هم با یکسری اتفاقات همراه بود، به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: بنیامین نتانیاهو در این سفر به همراه پامپئو با محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان دیدار کرد و این دیدار مقدمه‌ای برای عادی سازی رابطه بین ریاض و تل آویو تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه عربستان به دلیل انزوای سیاسی و موج نفرت جهانی علیه این رژیم به خاطر ارتکاب جنایات علیه مردم یمن به شدت دچار انزوا شده، خاطرنشان کرد: این نشانه ضعف و زبونی رژیم آل سعود است که تصور می‌کند بنیامین نتانیاهو می‌تواند این رژیم را از سقوط نجات دهد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا اضافه کرد: ‌عربستان سعودی تمام اخلاق انسانی و اسلامی و عربی را زیر پا گذاشته و با مقامات رژیم صهیونیستی و با جنایتکارترین فرد این رژیم یعنی بنیامین نتانیاهو که قاتل کودکان فلسطینی است، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

*حضور بنیامین نتانیاهو در عربستان سعودی یک فاجعه برای ملت فلسطین تلقی می‌شود

هانی‌زاده در خصوص سفر نتانیاهو به عربستان و اینکه آیا با هدف اعمال فشار بیشتر بر ایران صورت گرفته؟ هم خاطرنشان کرد: هر هدفی که اسرائیل دنبال می‌کند در درجه اول با هدف اعمال فشار بر ایران است. حضور نظامی اسرائیل در مناطق مختلف، ایجاد رابطه با سودان، بحرین، امارات عربی متحده و عربستان سعودی نشانه این است که رژیم صهیونیستی قصد دارد فشارهای حداکثری به ایران اعمال کرده و نفوذ ایران را در منطقه کاهش دهد.

وی بیان کرد: حضور بنیامین نتانیاهو در عربستان سعودی یک فاجعه برای ملت فلسطین تلقی می‌شود، زیرا برقراری رابطه بین عربستان و رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان ملت فلسطین است.

هانی‌زاده با بیان اینکه ایران همچنان و علیرغم همه فشارها از ملت فلسطین حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: عربستان با این اقدام از دایره اسلامی و عربی خارج شده و در کنار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ورود پیدا کرده است.

*عربستان یک رژیم دیکتاتوری عقب افتاده است و حق اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای ایران و برجام را ندارد

این تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه این گفت‌وگو درباره اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران و اینکه خواستار حضور این کشور در هرگونه مذاکره با ایران شده است (+) نیز خاطرنشان کرد: عربستان در جایگاهی نیست که جزو بازیگران قدرتمند تلقی شود. عربستان یک رژیم دیکتاتوری عقب افتاده، جنایتکار و تروریستی است و حق اظهارنظر درباره فعالیت هسته‌ای ایران و برجام را ندارد. ایران با پنج قدرت جهانی و همچنین آلمان مذاکره کرد که حاصل آن برجام است و این ارتباطی به عربستان ندارد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا تصریح کرد: عربستان باید دست از ارتکاب جنایت علیه مردم یمن بردارد تا بتواند وارد جامعه جهانی شود.الان عربستان به خاطر ارتکاب جنایات و قتل ده‌ها هزار کودک و زن یمنی باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و اینکه عربستان بخواهد خود را شریک برجام بداند توهین به ملت‌های آزاده و کشورهای دموکراتیک جهان است و عربستان حق اظهارنظر در این زمینه را ندارد.

وی گفت: یک رژیم عقب‌مانده طایفه‌ای نمی‌تواند در برجام و درباره ملت بزرگ ایران اظهارنظر کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول