اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضعف‌های نظارتی شوراهای اسلامی برطرف شود/ ورود مجلس برای اصلاح قانون شوراها

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از ضعف نظارتی شوراهای اسلامی که به افزایش پرونده تخلفات در برخی از شوراهای اسلامی شهرهای کشور انجامید، گفت: شوراهای اسلامی باید با تقویت نقش نظارتی در بدنه خود و شهرداری‌ها از بروز تخلفات جلوگیری کنند.

ضعف‌های نظارتی شوراهای اسلامی برطرف شود/ ورود مجلس برای اصلاح قانون شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی کریمی‌فیروزجایی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: برنامه‌ریزی شوراهای اسلامی برای فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی ضرورت دارد و شوراها و شهرداری‌ها باید پررنگ‌تر در این حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

نماینده مردم بابل با اشاره به وظیفه‌مندی ۲۹ گانه شوراهای اسلامی در قانون افزود:  شوراهای اسلامی نباید با رویکرد سیاسی که هیچ جایگاهی در قانون آنها ندارد، فعالیت خود را زیر سوال ببرند‌.

کریمی‌فیروزجایی با تاکید بر نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی در قبال شوراهای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا به طرح‌های پیشنهادی شورایعالی استان‌ها که طبق قانون می‌تواند مستقیم به مجلس ارسال شود، رسیدگی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف شدید قانون شوراها در به‌کارگیری خدمات دستگاه‌های اجرایی در حوزه عمرانی و سازندگی شهرها گفت: مجلس یازدهم با ورود هوشمندانه به این مهم در صدد رفع نقایص قانون شوراهای اسلامی است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم افزود: دستگاه‌های دولتی نباید از تعامل با شوراهای اسلامی طفره روند بلکه بایداز هم‌افزایی و تعامل حداکثری با این نهاد در مسیر خدمات‌رسانی بهره‌مند شوند.

کریمی‌فیروزجایی تصریح کرد: اداره امور شهرها براساس قانون شوراهای اسلامی باید به این نهاد واگذار شود.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اظهار تاسف از ضعف نظارتی شوراهای اسلامی که به افزایش پرونده تخلفات در برخی از شوراهای اسلامی شهرهای کشور انجامید، افزود: شوراهای اسلامی باید با تقویت نقش نظارتی در بدنه خود و شهرداری‌ها از بروز تخلفات جلوگیری کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: تقویت نقش و حضور موثر و فراگیر شوراهای اسلامی در جامعه به تحقق مشارکت حداکثری مردم در مدیریت کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول