اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی را پایان دهد

وزارت خارجه چین از آمریکا خواست سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی را پایان داده و از سرکوب و فشار آوردن به شرکت‌های خارجی به بهانه‌های نظامی، دست بردارد.

پکن: آمریکا سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی را پایان دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تهیه پیش‌نویس لیست تحریم ۸۹ شرکت چینی برای تحریم توسط ایالات متحده به بهانه ارتباط آنها با ارتش چین، با واکنش شدید پکن روبه‌رو شد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) در واکنش به این خبر، مخالفت کشورش با بیانیه آمریکا مبنی بر ارتباطات شرکت‌های مذکور با ارتش چین و همچنین تصمیم واشنگتن به ممنوع کردن فروش فناوری به آنها را ابراز کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لی‌جیان در واکنش به خبر رویترز درباره مشاهده کردن پیش‌نویس لیست تحریم شرکت‌های چینی گفت ایالات متحده باید گسترده کردن و سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی و همچنین سرکوب شرکت‌های خارجی را متوقف کند.

صبح امروز رویترز گزارش داده بود دولت ترامپ با تهیه لیستی از ۸۹ شرکت چینی فعال در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا، قصد دارد در آینده نزدیک دسترسی آنها به صادرات فناوری‌های آمریکایی را ممنوع کند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، شهروندان و کمپانی‌های آمریکایی را از خرید اوراق بهادر شرکت‌های چینی را که مدعی شده بود متعلق به ارتش چین هستند، منع کرد.

بعد از آن، وزارت بازرگانی چین این اقدام را محکوم کرده و گفت پکن با فشاری که آمریکا بر شرکت‌های چینی از طریق قطع‌ سرمایه‌گذاری‌ در این کشور به بهانه امنیت ملی وارد می‌کند، مخالف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول