اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

پلمپ 80 هزار مغازه متخلف در تعطیلات کرونا/ ممانعت از سفر47 مسافر با قطار و هواپیما

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پلمپ حدود 80 هزار مغازه متخلف در تعطیلات اخیر و ممانعت از سفر47 مسافر با قطار و هواپیما خبر داد.

پلمپ 80 هزار مغازه متخلف در تعطیلات کرونا/ ممانعت از سفر47 مسافر با قطار و هواپیما

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه امروز دو موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور و همراهی مردم در اجرای طرح بررسی شد.

وی اضافه کرد: همراه داشتن کارت ملی برای همه شهروندان با هدف کنترل هوشمند کسانی که دارای تست مثبت هستند صورت می‌گیرد.  این کار در چند روز گذشته در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شد که در حمل و نقل ریلی ۴۳ و در هوایی ۴ نفر از سفر آنها جلوگیری شد. 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با همراه داشتن کارت ملی و اپلیکیشن ماسک شناسایی افراد مبتلا به کرونا به راحتی در چند ثانیه انجام می شود، اظهار داشت: لزوم همراه داشتن کارت ملی برای شهروندان را به ستاد فرستاده این و در صورت تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

وی با اشاره موضوع طرح مشارکت مردم در کنترل بیماری بود گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: کسانی که کارت ملی همراه نداشته نباشند از گرفتن خدمات محروم می شوند.

وی تصریح کرد:  بر اساس گزارشات میانگین کشور، بیش از ۸۵ درصد اجرای طرح را رعایت کرده اند و تردد خودروهای ۳۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، ۱۱ هزار خودرو جریمه، ۲۳۰ هزار مورد به خودروها تذکر و ۹۳ هزار خودرو برگشتند و بیش از یکصد هزار پیامک هم ارسال شده است.

ذوالفقاری افزود: در حوزه اصناف ۶۹۷۶۹ مورد تذکر داده شده ۷۷۳۹۷مورد پلمپ شده آمد.

 وی تاکید کرد: نظارت ها تقویت شده و برخورد لازم با کسانی که طرح را اجرا نمی کنند صورت می‌گیرد. ادامه طرح منوط به این است که وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شود و در آن صورت مقررات مربوط به وضعیت نارنجی اجرا می شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: یکماه پیش در ۸۹ شهری که وضعیت قرمز داشتند به ۲۰ شهر کاهش یافته که آنها نیز ظرف چند روز آینده نارنجی خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول